HBO Fysiotherapie

Hi!

Ik heb mij aangemeld voor de opleiding HBO Fysiotherapie bij de HAN in Nijmegen, ik ben uitgenodigd voor de decentrale selectie 9 april. Alleen ik weet niet wat ik kan verwachten van deze selectie dag?
Zijn er hier misschien meiden die deze opleiding volgen (hebben gevolgd) en die mij kunnen uitleggen wat de selectie dag inhoudt? Ervaringen en meningen over de gehele opleiding lijken mij ook erg interessant!
Thankyou very much
x

Up voor jou, ben zelf ook geïnteresseerd namelijk… :slightly_smiling_face:

Ah wat leuk! ik studeer ergotherapie op de HAN. ben 1e jaars nu, volgend jaar hopelijk 2e jaars dus. Een vriend van mij heeft zich ook aangemeldt voor de opleiding fysio op de han dit jaar. en hij moet op 16 april decentraal doen
hij heeft zojuist opgesomt wat je moet doen op die dag. ik zal het er even bij pakken.
Je start met een informatiecollege, daarna krijg je een individuele opdracht waarbij ze je inzicht testen. Daarna een kennistoets met inzichtvragen. Dan een motorische test(gewoon je hand oog coordinatie etc), dan een groepsopdracht om je samenwerkingskills te testen, daarna krijg je een gesprek met een student, en als afsluiting nog n gesprek met n docent en door die dag wordt alles beoordeeld of je geschikt bent:)

best een mond vol, en heel erg veel en druk, maar gewoon goed voorbereiden, lees het boek ‘fysiologie en anatomie’ door en dan heb je genoeg basiskennis. Zorg dat je op een goede manier gesprekken kan voeren met mensen die je niet kent en zorg gewoon dat je positief bent over jezelf:)

btw in je eerste jaar ga je in blok 3 samenwerken met ergotherapeuten:D
haha sorry dat wilde ik nog even zeggen:)

oh trouwens wat ik hoor van de mensen die de opleiding doen is dat je heel veel zelf moet uitzoeken en dat ze op de opleiding zelf vrij streng zijn(welkom op het HBO:D)

Pfoe gelukkig toch nog een reactie! Haha
JarXofXhearts, Ja die brief had ik inderdaad ook gehad (nadat ik dit topic had gestart) dus gelukkig weet ik nu wel globaal hoe en wat!
Ik ben gelukkig vrij sociaal ingesteld, dus die gesprekken gaan me denk ik wel lukken!
En bedankt voor de tip, zal dat boek zeker even doorlezen! (Als ik hem op tijd heb haha)

Ik hoorde ook dat fysiotherapie veel samenwerkte met de studenten van voeding en diëtiek! ( 2 vriendinnen volgen de opleiding voeding en diëtiek namelijk)
Ben écht heeeel erg benieuwd naar de opleiding, kijk er in ieder geval héél erg naar uit :slight_smile:

@jumpa. En ben je decentraal geselecteerd?