Hbo en Wo boeken

Hoi,

Komend jaar ga ik als ik ingeloot ben Geneeskunde studeren, maar ik wil graag weten welke boeken ik echt moet kopen. Als ik alle boeken koop is dat duurder dan 1000 euro en ook 2e hands is het duur, dus ik wilde er maar een deel van kopen.
Wie studeert Geneeskunde (of Verpleegkunde want dat ga ik doen als ik uitgeloot ben) en weet welke boeken je echt nodig hebt?

Alvast bedankt!

Geen idee, een vriendin van mij wilde het ook weten :stuck_out_tongue:

Upje voor je! (en ik heb er geen verstand van, maar welke universiteit? misscihen dat het een beetje verschilt per uni?)

Wacht tot ze zeggen dat je het boek nodig hebt, ben je vroeg genoeg. Deed ik niet, dus heel veel boeken op mijn lijst zijn ongebruikt, echte geld verspilling dus :’)

Ik vraag me dan toch af waarom ze zeggen dat je die boeken moet kopen?

Bij ons heb je boeken die je echt moet lezen voor de tentamenstof en boeken die op zich handig zijn voor het vak maar die je niet echt nodig hebt (en die dus bijna niemand koopt). Bij ons staat dat er altijd vrij duidelijk bij, maar als je je boeken gewoon per periode koopt dan hoor je vanzelf in het eerste college welke boeken je moet lezen. Ik kan je zeker bij Geneeskunde wel aanraden om de boeken echt te lezen en niet alleen vanuit een samenvatting te lezen leren. Hoge cijfers zijn nogal belangrijk bij dat soort studies en die haal je meestal niet met enkel een samenvatting.

Koop de boeken per blok, dat scheelt al weer!