hbo-communicatie

heee,

ik heb gezocht met de zoekfunctie om te kijken of je ook journalist kan worden met hbo-communicatie.
Dit wil ik graag weten omdat die studie mij wel aanspreekt maar ik wel graag journalist wil worden.

Dus:
Kan je journalist worden met hbo-communicatie?
En, wat kan je nog meer worden met hbo-communicatie?

alvast bedankt!

Kan je beter media, informatie en communicatie doen. Daarmee kan je een richting voor journalistiek kiezen (nieuws en media) Voor meer informatie over de opleiding moet je even op hva.nl kijken en ik heb een profiel orientatie blogspot gemaakt die je hier kan vinden: http://mic-profielorientatie.blogspot.com en daar kan je dus kijken welke afstudeerprofielen (vanaf het 2e jaar) je kan kiezen.

dankjewel!

Ja, dat kan. Ik heb dat gevraagd aan een leraar toen ik bij de open dag van de NHL was. Hij zei dat je de minor copywriting kan kiezen, en als je die hebt gekozen kan je later de minor journalistiek doen.

Hier een link waar het uitgelegd staat: http://www.nhl.nl/scholieren/918/communicatie.html#

Ik wil graag ook wat meer info, heb mij ingeschreven bij de HU allebei de opleidingen.

Up

Als je op het MIC het afstudeerprofiel nieuws & media kiest ben je gelijk klaar. Is makkelijker dan al die minors denk ik. Opleiding is erg media en praktijkgericht, ik vind het in ieder geval erg leuk. :slightly_smiling_face:

Ja bij die opleiding had ik ookal gekeken, maar hbo-communicatie leek mij leuker omdat je daar ook meer mee kan dan alleen de media kant op. Dus als dat mij niet meer zou bevallen dat ik dan alsnog wat anders zou kunnen doen!

@xNine, dankjewel hier heb ik echt wat aan! Ik zal meteen even kijken! :wink:

Ja, communicatie lijkt mij ook echt leuk! Maar ik snap niet zo goed wat je er nou precies allemaal mee kan, wat je er allemaal mee kan worden,al snap ik dat dit nu een beetje dom klinkt haha.

Ik dacht ook na over communicatie, maar ik hoor vaak dat het niveau heel laag ligt blablabla
zijn hier mensen die dat studeren/hebben gestudeerd en het kunnen bevestigen? dus geen mensen die het net zoals ik alleen maar ‘gehoord’ hebben

Wil jij communicatie gaan doen op de NHL? Ik namelijk wel :stuck_out_tongue:

Het is een ‘gewone’ hbo opleiding, dus ook normaal niveau. Maar als je vwo hebt gedaan, dan gaat de opleiding je vaak wat makkelijker af, en kun je het in 3,5 jaar afronden.

Iemand die communicatie management op de HU studeert?

up

Ik ga ook communicatie studeren, in nijmegen. Maar ik heb geen wiskunde in mijn pakket :cold_sweat:

ik Ook niet?

Ja, dat kan.
Je moet dan de minor ‘Redactie’ volgen.

Ja ik ook :slightly_smiling_face: Ik heb me al ingeschreven voor volgend jaar :grinning:

Wie zit er/ gaat er naar de HU Communicatie?

Up