HBO Communicatie

Volgt hier iemand de studie communicatie, of ken je iemand die die studie volgt?
Ik heb namelijk een paar vragen;

• Hoeveel uur in de week heb je colleges
  • Hoeveel uur besteed je thuis nog aan je studie (ongeveer)
  • Biedt de opleiding veel afwisseling, of is het veel van hetzelfde?
    -Wat wil je met je opleiding doen?

Alvast bedankt =)

Heey :slightly_smiling_face:
Ik doe nu communicatie op de Hogeschool Zeeland in Vlissingen. Ik heb ‘sandwich’ uren. Dat betekend, 1,5 uur les, tijd om aan je opdrachten te werken in je werkgroep, weer 1,5 uur les en dat 4 dagen per week. Thuis werk ik alleen nog wat dingen van de lessen uit.
De lessen zijn vaak gewoon uit boeken werken, maar daarbuiten werk je in je werkgroep wel aan grotere opdrachten. Zoals wij daarnaast een side-evenement organiseren voor de komende verkiezingen (jaja in het eerste jaar). Verder zijn er excursies naar andere plaatsen die met communicatie te maken hebben.
Ik weet nog niet precies welke kant ik op wil. Misschien PR of journalistiek. Das het mooie van deze opleiding, hij is zo breed dat ik alle kanten opkan :slightly_smiling_face:

Ik wil die opleiding volgend jaar gaan doen:) Moet dan eerst nog in de zomer wiskunde inhalen, want heb dat nu niet in mijn pakket zitten. Maar ik ben ook benieuwd:)

Ik zit in mijn 2e jaar nu en de blokken wisselen enorm veel af.

Het ene blok is heel rustig, andere wat chaotischer, maar ik zelf heb er niet al te veel moeite mee. Wat betreft buiten school eraan werken; ligt aan het blok ook. Ik had 1 blok waarin ik heel veel opdrachten moest inleveren. Sowieso zit je in projectgroepjes ieder blok (en dat vind ik echt niet leuk).

Het valt redelijk te doen. (ik ga in de laatste twee jaar de doorstroomminor doen voor de uni)

Dankje voor jullie reacties. Hebben jullie ook gekeken naar dezelfde opleiding op andere locaties? Ik ga denk ik eens een meeloopdagje ofzo plannen =)

Ik wil Communicatie en media doen, maar wat is het verschil en wat leer en kun je worden bij de communicatie opleiding? is het creatief?

up!

ik zit daar ook over te denken

Meer mensen die deze opleiding doen? Of mensen erover gehoord hebben?

Ik ben er net mee begonnen, we zijn nu zo’n 4weken bezig en het bevalt mij wel. Alleen de school is een beetje slecht geregeld (Inholland rotterdam). Maar tot nu toe hoef ik niet heel veel thuis te doen.

Waah, ik las dat mijn studie een loting studie is. Hebben jullie dat ook? Ik vind het apart. Kan ik nu wel gewoon een kamer zoeken enzo?

Ik doe CMD, dat is Communicatie & Multimedia Design, dat komt denk wel overeen met communicatie & media, en het is nogal creatief! Het is veel (bijna alleen maar) werken met laptop (photoshop, illustrator en dat soort programma’s)
Communicatie is geloof ik wat economischer gericht en met de media richting is het een heel stuk creatiever (ik vind het wel weer iets te creatief).
Bij CMD is het veel praktijk, weinig uit boeken lezen en leren, het is veel doen zegmaar, wat ik dan wel weer heel leuk vind!

Heb ik gelezen idd, welke school Artez? Ik bedoel Cummunicatie en media design. Die zou als het goed is, wat minder met gadtes en techniek te maken hebben? meer met reclame concepten enzo?

Ooooh, dan is dat een andere opleiding denk ik! Ik doe aan de HRO (Hogeschool Rdam), dat klinkt iig wel leuk, dat meer met reclame concepten!

Ik doe Media Informatie en Communicatie in Amsterdam :slightly_smiling_face: Echt heel leuk!