HBO bouwkunde

Niet veel meiden volgen deze studie natuurlijk, maar ik ben een van die meiden die waarschijnlijk volgend studiejaar deze opleiding gaat volgen. Alleen ik heb heel erg mijn twijfels.

Is deze studie zwaar als je niet extreem sterk bent in natuurkunde en wiskunde B op havo niveau, maar wel altijd voldoendes haalt?

Misschien zijn hier ook meiden die iets meer kunnen vertellen over deze studie :bowing_man:

hey! niet dat dit veel te maken heeft met deze opleiding dus zie dit maar als upje, maar hoe was jou meeloopdag bij de studie logopedie? ik zag in een ander topic dat je daar heen zou gaan en ik heb pas net besloten dat ik dat wil, zag je het niet zo zitten na de meeloopdag?

x

ik heb je een pb gestuurd x

Iemand? :slightly_smiling_face:

Ik kan je er helaas verder niet echt bij helpen, aangezien ik zelf in Atheneum 5 zit. Ik ga echter wel aankomende woensdag naar de open dag hiervan op de Hanzehogeschool. Dit is voor mij meer om te kijken of Bouwkunde iets voor mij is en mocht ik enthousiast geworden zijn, dan ga ik kijken in Delft. Ik neem eigenlijk wel aan dat je al naar een open dag bent geweest, aangezien je dit waarschijnlijk volgend jaar wil gaan doen, maar heeft het geen zin om nog een keer even langs een open dag te hoppen en te informeren bij de opleiding zelf?

Verder kan ik niets voor je betekenen. Maar misschien zou je ook nog op het forum van scholieren.com deze vraag kunnen stellen? Daar heb je meestal wel mensen van allerlei studies, dus misschien ook wel Bouwkunde.

Mijn vriend heeft bouwkunde gevolgd, wel in België, dus ik weet niet of er veel verschil tussen zit.

De wiskunde hier is in ieder geval super simpel. Mijn vriend komt nu wel van 6 uurs wiskunde (Redelijk zwaar dus) maar hij haalde die wiskunde met 2 vingers in zijn neus. De Chemie en Fysica daarentegen zijn wel anders, vooral Chemie. Dat is echt doorbijten en je moet wel redelijk goed zijn in Chemie om een kans te maken.

Een vriendin van mij doet deze opleiding, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee!
Beschouw dit maar als een upje

Er zijn geen open dagen meer en ik zit nu in havo 5, dus moet wel een keuze maken in studie.
Ik heb 8 mei intake dus dan kan ik altijd nog switchen maar ik vroeg me af of er hier mensen wat over konden vertellen :slightly_smiling_face:

uppx

Ik een studie gedaan die hier dichtbij zit, en veel vrienden van me doen wel bouwkunde.
In het eerste jaar valt het qua wiskunde best wel mee, maar later worden de vakken wel echt zwaar als je niet heel goed bent in natuurkunde en wiskunde. Het komt er sowieso heeel veel in voor.
Maar ik zou je hierdoor niet laten tegenhouden want verder is het gewoon een hele toffe opleiding (: