HBO Bedrijfscommunicatie HU

Hoi,

Ik ben Kimberley, nieuw hier op het forum. Ik had gezien dat er leden zijn die de opleiding Bedrijfscommunicatie volgen en heb me daarom aangemeld :slightly_smiling_face:

Op internet ben ik niks tegen gekomen wat betreft ervaring met deze opleiding. Ik hoopte dat er iemand is die mij er wat over kan vertellen (hoe zijn de vakken, de manier waarop er les wordt gegeven, moeilijkheidsgraad, voldoet het aan je verwachtingen etc).

Kimberley

ik zou niet weten

ga anders naar een open dag, of regel een meeloopdag

Hey Kimberley!

Zelf doe ik de opleiding bedrijfscommunicatie aan de HU. Ik vind het heel erg leuk, maar de meningen daarover zijn natuurlijk verdeeld. Zit nu in het eerste jaar en net begonnen aan het tweede blok.

Het eerste blok is mij heel goed bevallen. Het heette caroussel en het was ook wel een beetje zo… je werd een beetje in het diepe gegooid, maar opzich pakte ik dat wel redelijk snel op. We hadden vakken als fotografie, photoshop, taalvaardigheid (denk aan stukken schrijven en spelling), bedrijfsblad (moesten een blad maken), kennismaking journalistiek. Dat was het ongeveer. Voor drie vakken kregen we een opdracht + tentamen en voor de overige vakken alleen een tentamen. Gelukkig alles gehaald het eerste blok, goed begin is het halve werk zeggen we maar!

Verder de manier van lesgeven valt mij reuze mee. Heb hiervoor een halfjaar pabo gedaan en daar was het een grote warboel… hier is het vrij duidelijk wat je voor de les moet doen en wat de docent verwacht. Ook opdrachten zijn duidelijk en het is duidelijk wat je voor tentamens moet leren. Ik ben blij met de opleiding!
Als je meer wilt weten mag je me wel een note sturen voor mijn e-mailadres.

Liefs Marlin

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat ik inderdaad naar een open dag ga.
@ Marlin: ik heb je een berichtje gestuurd.

lijkt me leuk om te doen, wou al iets met communicatie doen enz. ik denk btw dat je ook wel een brochure kunt laten opsturen.

Hoi allemaal,

Ik heb 2jr terug het eerste jaar gedaan van de hbo opleiding Communicatie. Ben hiermee gestopt omdat ik erg slecht ben in economie en kreeg hier toch erg veel mee te maken.

Ik vind marketing, journalistiek, fotografie etc erg leuk en zit nu dus te denken aan de opleiding Bedrijfscommunicatie. Ben al een keer naar de open dag geweest maar heb toen alleen met 2 docenten gesproken die aangaven dat ik weinig te maken zal krijgen met economische vakken.

Nu zullen hier vast leden zijn die deze opleiding volgen, kunnen jullie een aantal vakken opnoemen die jullie krijgen? (als t kan ook graag de vakken die je in de 2e/3e/4e krijgt)

Dankjewel!