Ik zit momenteel in dat traject. Ik wil doorstromen van Industrieel Product Ontwerpen naar Industrial Design Engineering, een goede aansluiting dus en maar een schakelprogramma van 30 EC. Ik heb tijdens mijn minor een pre-master gevolgd, zodat ik na het afstuderen direct door kan stromen en het weer een halfjaar scheelt. Niet alle scholen hebben zo’n programma, maar als het er is kan ik dat erg aanraden! Maar voordat ik aan de pre-master mocht beginnen had ik wel minimaal een 7,5 gemiddeld nodig, al mijn vakken gehaald en moest ik certificaten Engels en technische wiskunde op VWO examen niveau halen. Bovendien moest ik gemiddeld een 7 staan tijdens aan het eind van mijn pre-master. Ik ben de enige uit mijn groep die de pre-master heeft gehaald, omdat vooral de wiskunde veel mensen nekte. Dit hoor ik vaak, ook van mensen met hele andere studie (psychologie bijvoorbeeld, statistiek e.d.)
Het is dus niet iets wat je zomaar even doet, maar ik vond het wel ontzettend interessant en zou mensen die er echt voor willen gaan wel aanraden! In september hoop ik te starten, dus ik weet nog niet hoe de master me bevalt en hoe die aansluiting is. Flink nadeel is dat ik geen cent studiefinanciering meer krijg vanwege het leenstelsel, ook heb ik al 5 jaar OV opgemaakt dus ook het nullening verhaal niet meer op gaat voor me.