Hawking: De ruimte in of uitsterven.

up!

er gaan er ook elke dag heel veel dood hoor

Mee eens. Het zou me serieus echt helemaal niets uitmaken als de mens uitsterft.

Nja, gemakkelijk om te zeggen dat het je niets uitmaakt als je weet dat je het zelf niet zal meemaken.

ik vindt het onzin,
puh

In eerste instantie dacht ik: wat een onzin.
Maar als je er goed over nadenkt, kan hij best gelijk hebben.

Maar ik denk dan ook: niet voor niets is er in bijna alle religies spraken van een ‘eindtijd’.

Hoe naïef is het om te denken dat dit alles voor altijd zal bestaan.

De mens sterft sowieso uit en wij zijn niet voor niets naar de aarde gestuurd. De aarde die we verwoest hebben door egoïsme en haat. Ik vind dus niet dat de mens het recht heeft om naar een andere planeet te gaan. Er is toch geen overlevingskans op een ander planeet, ook al hebben ze een piep klein beetje water gevonden, het menselijke wezen en natuurlijk ook de dieren hebben meer dan dat nodig om te overleven. Kijk maar naar deze wereldbol, zo’n 60 % ervan bestaat uit water en dit is de enige planeet die dat heeft. Dus zoals ik eerder schreef: de mens is niet voor niets naar de aarde gestuurd.

Ik ga voor uitsterven. We hebben de aarde eigenhandig verneukt, laat de rest van het heelal met rust! Ik denk dat de wereld zelfs beter af zou zijn zonder de mens. Of er moeten extreem intelligente dieren komen, maar ik zie zelf nog niet zo snel een gorilla autorijden bijvoorbeeld.

Wij leven al sinds onze opkomst op deze manier: WOI, WOII, Koude Oorlog, slavernij en vele anderen. Waarom zouden we dit keer verliezen?

Maar niets blijft het zelfde, alles is geprogrammeerd om beter te worden. Of denk je dat de mens hier pats,boem kant en klaar was? Ook nu nog veranderd de mens nog, we worden steeds slimmer en ontdekken steeds meer.

Dus zo is het wel degelijk mogelijk dat een ander diersoort de wereld verprutst.

waarom zou de aarde ineens vergaan? omdat heel veel mensen dat zeggen
weetje al hoelang mensen bestaan, en dan ineens vergaat het
en hoe willen ze ALLE mensen naar een planeet sturen, iedereen op de wereld
dat gaat sowieso niet lukken
als de aarde zou vergaan ga ik gewoon met mijn familie en vrienden in een raket naar de maan ofzo haha
nee maar oke ik denk niet dat het zo snel gaat gebeuren want de mensheid bestaat al zo lang, dat stopt niet ineens

Duh, tuurlijk stopt het ooit. Dat kan door vanalles komen.

• Zon kapt er mee
  • Hevige klimaatveranderingen
  • Atoombommen
  • Ziekte die de hele mens kan uitroeien
    etc

haha sorry maar ik krijg nu ineens een beeld voor me dat de aarde zou vergaan door eenden die in opstand komen ofzo haha

maar wat ik wel een eng idee zal blijven vinden is als er aliens komen en die de aarde gaan vernietigen, dat wil ik niet meemaken

De mensheid bestaat niet zo heel lang als je het vergelijkt met hoelang de aarde al bestaat (denk ik hoor). Dinosaurussen leefde ook duizenden jaren en die zijn toch ook uitgestorven.

De wereld heeft ook zijn seizoenen. Toevallig zitten wij nu in de zomerperiode, waardoor het lijkt dat de wereld op z’n warmst is. Het was al eeuwen zo. Al Gore en zijn personeel laten je denken dat de klimaat heftig veranderd.

Misschien is het over twee jaar zover he.

Ja, daar moet je vooral veel banger voor zijn. :pensive:

2012? Amerikaanse bangmakerij…

Weet je hoelang dinosaurussen enzo hebben bestaan, die zijn ook uitgestorven. Alles vergaat en verwelkt.