Hawking: De ruimte in of uitsterven.

Sorry als er al een topic over is, slotje dan maar.

[i]De mens zal binnen de komende twee eeuwen voorgoed verdwijnen. Tenzij we de ruimte koloniseren. Dat zegt Stephen Hawking.

De beroemde astrofysicus denkt dat onze enige kans voor voortbestaan op lange termijn is om de aarde te verlaten om nieuwe planeten te gaan bewonen. Hawking, door velen gezien als de opvolger van Einstein, vermoedt dat het menselijk ras in groot gevaar is. Volgens hem is er maar één grote nucleaire explosie nodig om de aarde voor mensen onbewoonbaar te maken. Vooral tijdens de Cubaanse rakettencrisis van 1963 zou de mens dicht bij uitsterven zijn gekomen.[/i]

[i]Door terrorisme en ‘schurkenstaten’ met atoomwapens zal het gevaar voor een dergelijke ramp in de toekomst alleen maar toenemen, denkt Hawking.

‘Maar ik ben een optimist. Als we een ramp in de komende twee eeuwen kunnen voorkomen, dan hebben we de technologie om in de ruimte te overleven’, zo zei de geleerde tegen de website Big Think. Eerder dit jaar baarde Hawking al opzien met de opmerking dat de mens voorzichtig moet zijn met pogingen om contact te maken met buitenaardse levensvormen. Die zijn misschien niet zo aardig als we denken.

Hawking denkt dat de komende twee eeuwen cruciaal worden in de geschiedenis van de mensheid. ‘Onze genetische code bevat egoïstische en agressieve instincten die een overlevingsvoordeel waren in het verleden [maar ons nu kunnen schaden]. Het zal moeilijk genoeg zijn om een ramp in de komende 100 jaar te voorkomen, laat staan in de volgende duizend of miljoen jaar.’

Daarom moeten we geld steken in bemande ruimtevaart. Hawking denkt dat de mens in de komende eeuwen in staat zal zijn om in de tijd te reizen, maar alleen vooruit. Ook denkt hij dat we met 98 procent van de snelheid van het licht zullen kunnen reizen. Een dag aan boord van het schip zou neerkomen op een jaar op Aarde te bereiken. Na tachtig jaar reizen zijn we dan aan de rand van ons melkwegstelsel.[/i]
Bron: Msn.com
Wat denken jullie hiervan? Denken jullie dat Hawking gelijk heeft of niet?

Ik geloof dat best.

Ik vind dat we maar het recht hebben om 1 planeet te verwoesten. Kunnen we deze niet houden, dan hebben we ook geen recht op een andere.

Ja dat vind ik ook wel een beetje.
Het klinkt zo van,
nou deze hebben we verneukt, valt niet meer te verbeteren, we gaan iets nieuws zoeken.
net alsof je een nieuw kind neemt omdat de eerste verpest is.

Maar het lijkt mij wel tof. andere planeet x]

up!

Het idee van naar andere planeten verhuizen had ik al een tijdje in m’n hoofd. We zoeken niet voor niets naar water, planten en dergelijken op andere planeten. Maar ja, onze generatie zal 't toch niet meer meemaken, dus wie weet?

Oh ik heb dat net gelezen toevallig.
Ben het eens met Brod.
Trouwens, het probleem verplaatst zich dan alleen maar.

Hier ben ik het ook wel mee eens xd Ik denk zelf dat mensen sowieso ooit zullen uitsterven. Het zal maar een kwestie van tijd zijn dat dit alsnog gebeurt als we naar een andere planeet ‘verhuizen’.

Ik hoop eerlijk gezegd dat het niet lukt om de ruimte te koloniseren.

Ja, dat ‘een andere planeetige’ heeft wel wat. Deze aarde vergaat toch wel een keer, weet je. Echt heel lang duurt het volgens mij niet meer.

Nou ik hoop dat als het gebeurt, ik dan niet meer leef.

Ik zou het wel grappig vinden als wereldleiders opeens al het geld zouden steken in het zoeken van een nieuwe planeet in plaats van hier iets aan het milieu te doen.

He bah, eng onderwerp.

Ik denk dat de mensen uitsterven. En ik zie nu echt zo’n boze alien voor me haha.

Zou me niks verbazen, het gaat toch allemaal om geld.

Ik keek vandaag nog een programma op MTV en ik brak me er telkens over dat je daar al zo jong mag rijden EN dat ze dan ook al meteen een auto hebben.
Dus ik zei zo tegen mn nicht: “weet je, volgens mij is dat alleen zo zodat ze meer auto’s verkopen…”

Ik zie dit voor me:

http://i210.photobucket.com/albums/bb316/jackiejackxx/Alien-vs-Predator.jpg

Dat denk ik niet :stuck_out_tongue: Of je nu twee jaar wacht of niet maakt toch niet zoveel uit? Een auto koop je sowieso en doe je ook lang mee.

Ik denk wel dat ie gelijk heeft. Deze aardbol gaat er sowieso aan dat is een feit :stuck_out_tongue:

Ik zie andere planeten eigenlijk gewoon als een stuk steen/aarde/iets dus het feit dat we het recht niet hebben om een andere planeet te bezetten kan me eerlijk gezegd niet zo veel schelen.

En ik wil eigenlijk niet dat de mensheid uitstertft, onze geschiedenis is zo lang en we hebben zo veel ontdekt, het zou zonde zijn als dat voor goed weg was.
Dus zelfs al maak ik het niet meer mee, en komen er duizende dushi’s, anita’s en bijlmertjes bij, ik hoop dat het in de toekomst mogelijk is, want de aarde wordt hoe dan ook te klein voor al deze mensen.