havo/vwo

Hoi meiden,
Ik had een vraagje
Ik zit op het havo/vwo maar ik sta overal 6e voor…(gemiddeld) mijn vraag was dus weet iemand toevallig hoeveel je gemiddeld moet staan als je naar havo/vwo 2 wil (dus nog een brugklas)

xxoxo sofia

Dat hangt af van de bevorderingsreglementen op jouw school. Vraag het je mentor.

Voor vwo moet je 7,5 staan maar,…is het mogelijk in 1 periode 0,9 punten gemiddeld hoger te gaan?

Dat hangt af van de manier waarop de rapportcijfers berekend worden. Het lijkt me in ieder geval niet realistisch.

Als je echt goed je best doet en goed je huiswerk maakt en vragen stelt moet dat lukken :wink:

Als je overal zessen voor staat, kan je prima over naar havo/vwo 2. Als je graag naar het vwo wilt, dan moet je volgend jaar wel hogere cijfers halen dan zesjes, vraag aan je mentor hoe dat precies bij jou op school zit.

ik sta voor wiskunde namelijk 6,1 maar moet er een 7 voor staan (dat is mijn doelstelling)dan zou ik naar havo/vwo 2 kunnen gaan.

nou ik vind dat ze dus ook een beetje streng beoordelen want…als je overal 6 voor hebt dan ga je dus naar havo en heb je ergens een onvoldoende voor dan ga je naar de mavo en boven een 7,5 is vwo en 7 is twijfel dus havo/vwo

Ik denk dat als je ergens een onvoldoende (een 5) hebt dat je dat wel kunt compenseren met een 7 voor een ander vak? Want om na 1 onvoldoende meteen naar de mavo gestuurd te worden lijkt mij vrij sterk.
Maar ja, in een havo/vwo klas krijg je over het algemeen wel op havo-niveau les dus het is ook wel logisch dat je wat hoger moet scoren om te laten zien dat je op het vwo thuis hoort.

Ja maar dat is het dus… ik denk dat het me niet lukt deze periode overa; 7,5 voor te staan (dus zou ik niet naar het vwo kunnen gaan) maar ik wil daarom graag nog een jaar havo/vwo doen

nee :’)
Ik deed ook hard mn best, maakte elke dag mijn huiswerk zorgvuldig en stelde vragen. Zat in klassen om extra lessen te volgen.
Uiteindelijk ben ik op de mavo beland terwijl ik ook op Havo/Vwo een 8 stond voor wiskunde

je kan het of je kan het niet. Nu al enorm op je tenen gaan lopen heeft geen zin want het wordt steeds moeilijker