Havo of vwo?

heey, ik zit nu in 2 vwo maar ik ga dus waarschijnlijk niet over…
Er is nog een kleine kans dat ik overga, maar die is heel klein.
Ik kan kiezen of ik naar 3 havo ga, of dat ik dit jaar (2 vwo) nog een keer overdoe.
maar als ik dit jaar over doe dan ga ik later vanschool dan al m’'n vriendinnen.
Wat zoude jullie doen? want ik weet het echt niet en ik heb nog een week om te beslissen…

x

ligt er aan hoeveel moeite je er voor hebt gedaan om dit jaar wel te halen. Ik zou het niet af laten hangen van je vriendinnen, maar meer van hoe groot je de kans in schat dat je VWO aan kan. Als het goeie vriendinnen zijn dan hou je ook wel contact als zij eerder van school gaan. En je maakt ook wel weer nieuwe vriendinnen.

Als je naar 3 havo zou gaan, ga je eerder van school dan al je vriendinnen…

@ MoonPie Nou de reden dat ik niet overga is dus eigenlijk vanwege persoonlijke problemen… en daardoor was ik zegmaar van slag. en ik kan dit makkelijk halen. want ik heb eindelijk zegmaar een soort rust in m’'n hoofd en nu haal ik alleenmaar 9ens en 10en… dus ik kan het makkelijk…
en ik ben gymnasium ingeschat en doe nu atheneum omdat ik geen grieks en latijn wilde. dus tja ik weet zeker dat ik het kan…

sorry lang verhaal en gezeur:$

Je moet het niet laten afhangen van je vriendinnen, echt niet. En er is ook nog een optie om HAVO af te maken en daarna 2 jaartjes VWO te doen als je later naar de uni wilt…

@slagroomsoesjes nee want ik heb ook veel vriendinnen op de havo…

Ik weet ook nog totaal niet wat ik later wil gaan doen…

nou dan zou ik VWO over doen. Je leert dan heus wel weer nieuwe meiden kennen en je vriendinnen kun je in de pauzes nog gewoon zien. En idd wat hierboven gezegd wordt, ga je naar HAVO dan ben je eerder van school af… Het is gewoon zonde als je VWO zo makkelijk kan doen en je dan HAVO gaat doen.

Ik zal als ik jou was vwo gaan doen. Als je nu aangeeft dat je vwo wel makkelijk kan, krijg je 0,0 uitdaging op havo en dat is verschrikkelijk (neem dat maar van mij aan)

^ ja idd daar heb je wel gelijk in… maar ik vind het gewoon zo’n rotkeuze…

Naja iig bedankt iedereen. Ik denk dat ik idd dit jaar nog een keer ga doen…

xx

Ik had hetzelfde, en ik heb havo gedaan omdat ik 1. voor mijn verdere studie toch alleen maar havo nodig had 2. niet echt leuke vriendinnen had op vwo (maar dat is niet zo in jouw geval)

Maar in jouw geval zou ik 2 vwo overdoen, als ik lees dat je het goed doet en je weet nog niet precies wat je gaat doen later, dan heb je met vwo veel meer kansen.

^^ ja idd… alleen ga ik m’n vriendinnen dan wel missen…

Ik zou je VWO nog een keer over doen

Ik dacht ook van; ah dadelijk ga ik geen nieuwe vriendinnen krijgen enzo, maar uiteindelijk heb ik nu zelfs meer vrienden gekregen :grinning:
Het gaat dus helemaal goed komen hoor, wat je ook doet (:

Als ik het zo hoor gewoon VWO nog een keer doen.

Als je het kan moet je doen.

Is later ook leuk.

Als je wat ouder bent.

Ja… naja ik ken diegene bij wie ik kom al… en daar ga ik geen vrienden mee worden.
want ik heb op de bassischool een klas overgeslagen. en toen ben ik bij hun weggegaan. en daar zijn ze nogsteeds boos (jaloers dus) over…
maar ik zie mn vriendinnen altijd nog in de pauze…

^Zo moet je niet denken, je moet gewoon met een open instelling volgend jaar de klas in lopen, als jij gewoon normaal doet dan draaien ze vast wel bij en komt het helemaal goed, en sowieso heb jij het voordeel dat je iig in de pauze’s bij je vriendinnen kunt zitten, dan word je niet helemaal in het diepe gegooid.

Ja idd… ik laat het gewoon allemaal op me afkomen…

Ik krijg vandaag nog 2 cijfers terug… als ik daar voldoende voor haal ga ik over…
Ze kunnen iedermoment op internet staan… dus het is nu even afwachten…