havo of mbo?

Hee meiden!

Ik zit nu in het examenjaar van de havo, maar er is een probleempje.
Er is een kans dat ik zak. Ik sta op dit moment een 5.1 voor engels en een 4.6 voor wiskunde. Ik heb maar 2 compensatiepunten.
Maar ik zit me nu een beetje druk te maken over wat ik moet als ik zak.
Een jaartje overdoen of naar mbo gaan?
Ik weet al precies wat ik wil hierna enzo.
Hebben andere hier misschien ervaring mee?
Want als ik het weet dan scheelt het me best veel kopzorgen!

Dankjewel!

pff, na wat ik vandaag terug heb gekregen ben ik ook bang dat ik het niet meer haal…maar ik ben al toegelaten, dus moet nog even bikkelen!

Weet je al wat voor vervolgopleiding je wil doen? Want afhankelijk van dat zou ik dat bepalen. Persoonlijk zou ik een jaartje overdoen.

Je weet dat je 'n 4 en een 5 op het eind mag staan eh :? En dit is nu gewoon 2x een vijf. + 2 compensatiepunten is 0 onvoldoendes.

Maar kijk wat je wilt voor vervolgopleiding. Al is het wel vét zonde om 2 jaar gewoon weg te gooien en weg te gaan met 'n vmbo geval…

Ik zou gewoon je havo afmaken. Als je het jaar moet overdoen, krijg je vast vrijstelling voor vakken die je al hebt afgesloten.

En ik heb gehoord dat MBO een puinhoop is.

Oke dankjewel!
Ik ga pedagogiek doen.
Maar ik heb niet genoeg compensatie voor een 4 en een 5.
Alleen voor 2 vijven, maar wiskunde is echt een struikelblok

foutje

4.6 wordt toch afgerond naar een 5 of is dat anders met je examen?

Klopt, maar dan mag ik voor mn examen maar een 4.4 halen. Als ik dat niet haal, zak ik.

oooh oke ik snap het al :’)
Ik zou persoonlijk havo nog gewoon een keer overdoen trouwens.

Je examens zijn makkelijker dan je schoolexamens, tenminste, dat was bij mij zo. Ik haalde de hele bovenbouw Havo allemaal vieren, en op mijn eindexamen had ik zowaar een 5,4 voor wiskunde! Misschien schept dat vertrouwen?

als ik je een tip mag geven ga door met havo! ik kon dat ook doen en niet gedaan en nu heb ik zo’n spijt! ben al 5 jaar bezig op mn mbo af te maken. Slome kut roc’s. Heb je echt niks aan! pure tijd verspilling. En met hbo kom je veel verder. Dus beter jaartje havo over doen en dan hbo :slightly_smiling_face:

Als je heel erg je best doet en je kan een 4,4 voor wiskunde halen, is dat best mogelijk hoor! Ik zou gewoon de laatste weken even heeel hard je best gaan doen en dan hoop ik dat het lukt voor je

Dat was ik zoiezo van plan!
Ik wil eigenlijk nu al gewoon slagen!
Maar je moet er altijd maar rekening mee houden

als je zakt doorgaan met havo, havo overdoen is 1 jaar en mbo duurt dan weer 4 jaar

ik zou sowieso de havo afmaken!

je kan je havo ook afmaken op de vavo.
Dan volg je alleen de lessen waar je nog examen in moet doen en doe je alleen in die vakken examen waarvoor je bent gezakt.
Verder kan je er dan ook nog wat extra bij werken is wel handig als je gaat studeren.

Als je zakt, zou ik een jaartje over doen.
Was het trouwens niet zo dat je alleen maar 1 vijf voor wiskunde, engels of nederlands mag staan? Of gaat dat volgend jaar pas in?