Havo of Atheneum

Heeii allemaal,

Ik weet niet wat ik moet doen.
Ik kan nog 1 jaar denken maar eigenlijk moet je al weten waar je voorr gaat en ik weet het niet.
Is denken jullie havo of atheneum beter voor iemand zoals mij?
Ik ben iemand die zich helemaal kapot leert voor pw’s iemand anders begint pas 1 week van tevoren…ik al 2 van tevoren.
Ook heb ik last van faalangst en als ik een 7 haal voor een toets ben ik niet blij terwijl dat best goed is.
En ik wil ook nieett meer doen dan ik nodig heb.
Ik wil graag kinderpsygologe worden.
Dus welk niveau heb je daarvoor nodig?
En dit is een vraag die havo en atheneum allebei heeft gedaan.
Is atheneum echt veeel moeilijker dan havo of valt dat mee?
Ik weet echt niet wat ik moet nu niet vorig jaar niet en volgend jaar ook niet!
XX

Als het goed is kom je het eerste jaar of havo/atheneum, aan het eind van het jaar krijg je het advies van de school en dan wordt je op het juiste niveau gezet. Je kunt altijd atheneum ‘’ proberen ‘’, als het niet lukt kom je op de havo terecht. Maar als ik je beluister (hard leren/faalangst e.d ) kun je beter havo doen. Maar wacht het advies van school maar af.

Ik heb het niet allebei gedaan maar als ik je stukje lees zou ik voor havo kiezen, vooral omdat je er zoveel voor moet doen om goede cijfers te halen dan zou ik zelf liever havo doen.

Ik denk inderdaad HAVO.

Als je kinderpsychologe wilt worden moet je naar de universiteit toe om psychologie te studeren. Daar is atheneum voor nodig.

Sowieso kun je makkelijker afstromen dan opstromen, dus ik zou voor atheneum gaan.

Havo, omdat je zo te zien niet meer inzet wilt tonen als je naar het vwo gaat.

Ik zou sowieso geen havo/atheneum klas volgen in de 1e, want wil je dan uiteindelijk toch voor atheneum gaan moet je gemiddeld minstens een 7 staan ofzo. Zoals eerder gezegd, je kan makkelijker afstromen dan opstromen. Dus ik zou voor Atheneum kiezen.

Als je echt voor kinderpsychologie wilt gaan vwo, maar als je je al zo uit het zweet moet werken om dit bij te houden, is het misschien beter om naar havo te gaan. Ik weet het niet zo, maar daarna kun je toch ook nog hbo doen en dan kun je toch ook naar universiteiten waarvoor je eigenlijk vwo voor nodig hebt?

Dit…

maar mij is verteld dat je ook havo kan doen voor kinderpsygologe en daarna HBO opleiding psygologie en daarna ben je zeg maar klaar kloptt dat?
En ik zit in leerjaar 2 dit jaar.
Op het college zijn 2 HA leerjaren

Gewoon Atheneum doen, als je 't niet aankunt kun je altijd nog naar Havo.

atheneum. zo te horen kun je het wel, aangezien je je kapot leert, dus de motivatie heb je. zo’n groot verschil vind ik niet tussen havo en ath zitten dus zou ik het er maar gewoon op wagen.

dankjewell alvast allemaal!

Jup mee eens.

probeer gewoon atheneum, je kunt altijd nog terug.
en is er op je school geen hulp voor faalangst? twee weken voor een toets beginnen is veel, zeker in de eerste of tweede klas. vaak krijg ik de stof pas een week van tevoren op en dan zijn er nog genoeg mensen die pas de dag van te voren beginnen, maar dat is dan weer te laat. ik begin twee tot vier dagen van tevoren en het is te doen, maar ik doe havo.

Dat, daarbij kan je altijd nog twee jaar atheneum na de Havo doen.

Ik wil wel inzet tonen voor atheneum.
Maar dan ben ik bang dat ik me teveel inzet en allleen nog maar aan school denk.
En ik moet ook leuke dingen doen