HAVO? Nee,VWO! Ik kan Beter!

Hee, Leuk dat jullie naar deze topic kijken, Mischien best wel stomme Titel :anguished:?
Maar ik zit ergens heel lang mee.
Ik Zit in groep 8 en heb laats een proefcito gehad.( Dus niet echte Cito)
Daarbij heb ik een HAVO niveau kunnen halen , ik heb mijn score niet gekregen maar mijn ouders hebben een gesprek gehad ,( Tienminutengesprek) Waarbij mijn meester mij een voorlopig advies hebben gegeven: HAVO Ik ben hier wel tevreden mee maar ik wil graag VWO TTL, doen dus Gymnasuim Mijn meester heeft gezegd dat als ik VWO zou willen doen dat ik het dan moeilijk zou kregen en op mijn tenen zou moeten lopen. Nou ben ik heel grotendeels niet mee eens, In mijn hoofd zoemt het dus IK KAN MEER! ik wil zo graag VWO doen.
En mijn vader is heel grote deel mee eens , mijn moeder niet die weet wel dat ik een slim meisje ben en ik meer kan!
Heeft iemand advies ik zit hier heel erg mee! + Mischien ook Boost tips voor min cito om het te bewijzen?

Alvast Bedankt ( Sorry voor het te lange verhaal :anguished:? )

Ik kreeg bij de uitslag van de drempeltest vmbo.
Doordat ik in de les goed oplette, zou ik eventueel naar HAVO kunnen.
Weet je wat ik nu doe? Gymnasium.
Trek je er gewoon niets van aan. Wanneer het goed gaat op de HAVO (je haalde goede cijfers) kon je bij ons in het 2e jaar naar Gymnasium (of vwo, volgens mij.) Dus haal gewoon hele goede cijfers. Dan zien de leraren dat je meer kan.

Onderschat je het misschien niet een beetje… Je hebt niet voor niets een havo advies. Als je vwo aankon had je dat advies wel gekregen.Maar stel als je toch VWO gaat doen, je leraar zegt zelf dat je het moeilijk gaat krijgen. Wil je dat?
Havo is ook heel goed hoor

Heel erg bedankt voor je tip! Ik zou erg zeker gebruik van maken!

Hmm, nouja, ik weet niet of je verder bijvoorbeeld veel toetsen op school hebt, ik had dat namelijk niet, maar misschien kan je zo laten zien dat je beter kan? In groep acht had ik zelf mijn Drempeltest erg slecht gemaakt, mede omdat dat mijn eerste toets was, er heel slecht onderwijs was op mijn basisschool en daarvoor een heel goede vriendin van mij was overleden.

Ik zou toen eerst naar VWO gaan, maar dat is toch HAVO geworden. En in de eerste stond ik vijf tienen dus toen mocht ik naar atheneum, haha. En toen mijn cijfers zo bleven ben ik nog gymnasium gaan doen en nu zit ik in mijn laatste jaar met een acht gemiddeld :slightly_smiling_face:

Je hebt natuurlijk nog de echte Cito later, en je zou daarvoor kunnen oefenen, maar of dat slim is weet ik niet. Je kan in ieder geval je uiterste best doen en misschien dat de middelbare school waar je naar toe gaat een HAVO/VWO brugklas heeft?

In ieder geval succes!

En nogiets, miss kun je eerst havo doen op de middelbareschool en dan kijken of je heel geode cijfers haalt. Een vriendin van mij deed dat ook. Niet alles hangt af van dat ene advies

ik heb 543 voor mijn citotoets gehaald en zit nu in 5vwo zonder al te veel moeite (:. dus het kan best ! het is tenslotte maar een moment opnamen. Als je denkt dat je het kan kan je het gewoon proberen !

ik had wel havo/vwo advies op de basisschool, maar ben ingestroomt in de vwo-beta klas en was altijd een van de ‘betere’ van de klas (wat school betreft)

Cito is een moment opname he.
En je daadwerkelijke keuze voor niveau is bepalend door je meester.
Laat het komende half jaar van je beste kans zien en scoor VWO op de toets.
En kan je niet naar een Havo/VWO klas in de brugklas?
Vanuit daar naar VWO 2 en door.

Havo is toch ook al hoog? Je moet vwo niet onderschatten. Het is wel het hoogste niveau in Nederland.

Bij mij is het zo dat ik meer wil ik wil goede cijfers halen en ik heb er alles voor over om een hoger niveau te doen…Maar ja zo als ik zei het is de proefcito maar ik heb er alles voor over om hoger op te komen! En bewijs Mijn cijfers zijn ontzettend goed dus ik weet niet wat de meester loopt te zeiken.!
Bedankt dat je een reactie hebt geplaats,

Jep.dat klopt maar ik wil meer. dankje voor je reactie

Volgens mij maken de meeste mensen de echte Cito beter, dus misschien krijg je straks wel gewoon een VWO-advies. (: En zoek anders inderdaad een school met een havo/vwo brugklas, als je dan goede cijfers haalt kan je alsnog makkelijk naar het VWO!

Dankje! PS. ik ga voor hoge cijfers! ik wil het bewijzen.

Meer willen is echt niet meer kunnen. Je weet nu nog niet wat het inhoudt.

Inderdaad, brugklas havo-vwo is denk ik het handigste :wink: en touwens ik snap dat je meer wil, ik zou ook wel vwo willen doen, maar ik weet dat het te hoog voor mij is.

in de eerste klas van havo kan je daarna alsnog door naar het vwo hoor. Ik zat in de eerste in een combi klas vmbo/havo en daaruit kreeg je dus een advies of je in de 2e vmbo of havo ging doen. Tegenwoordig is dat niet echt meer en heb je gewoon vmbo of havo klassen.
Maargoed ik had toen een meisje en die kon zelf vwo gaan doen!!! En dat is ze ook gaan doen.
Dus als jij in de 1e in de havo komt, bewijs jezelf en haal hoge cijfers dan kan je het 2e jaar gewoon het vwo gaan doen.
Die cito zegt eigenlijk helemaal niets want ik had een mega lage cito niet eens genoeg voor het vmbo maar kheb uiteindelijk wel ook nog een havo diploma weten te halen.

Dus baal niet als je havo moet doen in de 1e maar zie het als een uitdaging om er meer uit te gaan halen en te bewijzen dat je meer kan! Haal 10en :wink:

ok:D

Dankjewel! Echt super reactie!

Ik heb op de basisschool havo/vwo advies gekregen.
Ik zit nu in 5vwo (ik wou ook heel graag vwo doen) en heb het ontzettend zwaar.
Ben ook al in de 4e blijven zitten, maar ik weet dat ik het kan en ik ga ook echt mn
vwo diploma halen.
Ik denk dat als je je echt goed inzet, dat je het wel kan. Maar het gaat idd wel zwaar worden.

Cedonullie Dankje@Ik denk dat als je je echt goed inzet, dat je het wel kan! Jazeker!