Havo in 1 jaar.

Hey meiden,

Ik zit nu op het mbo niveau 2 (eigenlijk hoor ik op niveau 4 te zitten maar dat wou ik niet) als alles goed gaat ben ik na dit jaar klaar.
Eigenlijk wou ik gaan werken maar toen bedacht ik me dat ik ook in 1 jaar havo kan gaan doen en dan weer een opleiding.
Op mijn school kan dat, maar ik heb nu eens gemailt naar de school waar mijn vriend heengaat. Nog geen antwoord maar dat heb ik ook pas een paar minuten geleden verstuurd.

Nu wou ik vragen of hier iemand ervaring mee heeft?
Ik bedoel dus niet dat je gewoon van vmbo/havo doorgaat naar havo/vwo zonder opleiding, maar nog eerst een opleiding hebt gedaan.

Eh, geen idee, up!

wat maakt het uit of je eerst een opleiding doet en dan havo in 1 jaar doet of meteen na het vmbo naar 1 jaar havo gaat?
ik heb dat laatste namelijk gedaan. Maar ken veel verhalen van mensen die eerst een andere opleiding hebben gedaan. Zoals mijn vriend en mijn vorige klasgenoten dus.

ja dat doe ik, de vavo. het is wel pittig hoor! maar wel te doen opzich

Heb ik ook gedaan, is prima te doen.

Dat wil ik ook, ik kan alleen nog niet de juiste school vinden. Als iemand tips heeft? (:

het is niet aan teraden als je je VMBO diploma met moeite heb gehaald, ik denk dat je het pas moet doen als je examens je gemakkelijk afgingen.

waarom doe je trouwens niveau 2 als je 4 kunt doen?