Havo deeltijd?

Hoi!

Ik ben 19 jaar en zit in het 2de jaar van mijn 4-jarige MBO opleiding. Omdat ik deze opleiding om verschillende reden zat ben wil ik havo gaan doen. O.a. omdat ik geen goede uitleg krijg , de opleiding niet is wat ik verwachte en ik eigenlijk een hele andere kant op wil. Ik wil havo gaan doen zodat ik hierna gelijk HBO kan doen. Ik woon vlakbij Breda en zag op de website van het Kellebeek dat je daar deeltijd havo kan doen, maar verder geen uitleg. Alleen de koste enzovoorts. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat houd deeltijd in? bepaalde dagen of alleen avonden? En werkt zoiets goed? Ik zou er namelijk graag bij werken en zie het niet zitten om fulltime havo te gaan doen. &Als je HBO wilt doen, in hoeveel vakken moet je dan minstens geslaagd zijn? Want je kunt als volwassen onderwijs kiezen hoeveel vakken je examen in wil doen, dus hoeveel vakken je wilt leren.

Alvast thanks :slightly_smiling_face:

Als je HBO wil doen moet je in alle havo vakken geslaagd zijn. Dus een profiel kiezen en de bijbehorende vakken.
Volwassen Onderwijs (VAVO) mag je inderdaad kiezen welke vakken je wil doen, maar dat is omdat vele daar gezakt zijn voor hun diploma en geslaagd voor een aantal vakken en die willen de rest van de vakken opnieuw doen.

Je kan dus een deeltijd VAVO opleiding gaan volgen, bijvoorbeeld 4 havo vakken, maar dan moet je alsnog 4 andere vakken ooit doen als je een volledige havo diploma wil :slightly_smiling_face:

als je je havo diploma wil moet je gewoon een heel profiel kiezen dat zijn iets van 7 of 8 vakken volgens mij
Maar je stopt met je opleiding omdat je oa geen goede uitleg krijg
op de vavo moet je er ook niet teveel van verwachten het is vooral veel zelf eraan werken, je krijgt wel uitleggen maar omdat het op zo een snel tempo is omdat je je vak in 1 jaar eigenlijk haalt moet je ook veel zelfstudie doen