Beste mensen, ik heb even jullie mening nodig, want ik zit in een dilemma.
Ik heb Vwo 5 niet gehaald dit jaar, voornamelijk door wiskunde. Nu werd mij door de leerkrachten aangeraden om naar Havo 5 te gaan. Maar zoals velen van jullie wel weten heb ik al een jaar over gedaan, en dan zou ik dus zeven jaar over Havo hebben gedaan, als ik volgend jaar slaag.
Nu is het mogelijk dat ik Vwo 5 en 6 komend jaar in een jaar doe. Maar, dan moet ik naar een andere school, weer opnieuw beginnen wat betreft mensen leren kennen en dergelijke. Ook zou dat jaar voornamelijk uit zelfstudie bestaan, en je vraagt om hulp als je er zelf niet uitkomt. Er is dus redelijk wat zelfdiscipline voor nodig. Ook is er geen LSD, geen gala’s, leuke uitstappen enzovoort. Het draait dus echt alleen om het halen van het Vwo.
Mijn grote wens is om naar de universiteit te gaan, maar nu moet ik dus bepalen via welke weg: Havo en daarna een jaar hbo om m’n propedeuse te halen en dan alsnog naar de universiteit óf Vwo afmaken in 1 jaar en dan direct naar de universiteit met bijkomend nadeel dat ik naar een andere school moet.
Dus mijn vraag is nu: Wat zouden jullie doen?
Hartstikke bedankt als je de moeite hebt genomen om dit stukje te lezen!