havo-4 met profiel N&T

Hoi hoi!
Ik ben dit jaar met hakken over de sloot overgegaan naar 4 havo *jeej* en ben serieus erg blij maar heb voor een moeilijk profiel gekozen; natuur en techniek. Ik heb het gekozen omdat ik dacht dat ik mijn cijfers waren gedaald door omstandigheden en na heel lang weifelen kwam ik tot die conclusie (ook ben ik (alweer) veranderd van school en daar is d’r echt een scheiding tussen alfa en bètavakken waardoor die profielkeuze me eigenlijk het meest aantrok) . Nu ben ik bang dat ik te veel op mijn bord heb genomen omdat het niet erg slim is om mezelf gelijk weer in het diepe te gooien terwijl het nog steeds niet helemaal gaat. Ik ben alvast begonnen in de zomervakantie om mezelf wat gerust te stellen en mijn zenuwen in bedwang te houden maar ik vroeg me toch af of jullie ervaringen hebben met havo-4 en met name met die profielkeuze. Is er in het begin veel herhaling van de stof of zijn er gelijk nieuwe onderwerpen?

Alvast bedankt :grinning:

up ^^

Bedankt voor de tip Tinkerbell :grinning:

Ah gefeliciteerd. Met goede cijfers hoop ik ^^
Graag zou ik ook goede cijfers halen maar ik ben zo nerveus en ik ben bang dat ik zo weer een jaar verpest. Dus nu vraag ik me alleen maar af wat voor onderwerpen er voorbij zullen komen volgend jaar en ik ben al aan het oefenen met de reactievergelijkingen omdat ik d’r niet zo goed in ben. Volgens mijn leraar kan ik het wel maar denk ik er teveel over na :’)

Bedankt dit stelt me een beetje gerust. Ik ben gewoon mijn zelfvertrouwen kwijt ook al denk ik dat ik het wel aankan :3

Juist niet stressen wat dat maakt t alleen maar erger(spreekt uit ervaring). Heb je op die school ook modules/pluslessen ? Misschien kan je die gewoon aan t begin van het schooljaar volgen zodat je gewoon als je iets niet snapt het meteen uitgelegd krijgt en dan dus geen achterstand opbouwt. Verder als je je huiswerk goed bijhoud moet het denk ik wel lukken!

Dit weet ik niet. Ik ben net aangenomen op die school en ik weet er dus niet veel van lol. Maar ik heb wel gehoord dat ze op die school je echt begeleiden als je op problemen stuit dus wss krijg ik uitleg bij de vakken die ik het minst snap. Ach ja ik bereid me al voor in de zomervakantie (SE’s ik ben zo bang voor ze)