Havist > bang om weer te zakken.

Hooi meiden, [er komt een lang verhaal, je hebt vast geen zin om het te lezen, maar het is het waard :frowning_face:]

Ik doe nu havo 3. Het begon allemaal zo; in de eerste klas deed ik havo/vwo maar dat bleek te moeilijk voor mij. En op die school hadden ze alleen havo/vwo dus ik moest naar een andere vmbo-school. Daar heb ik weer zo hard me best gedaan, dat ze me toestemming gaven om weer havo 3 te doen. Natuurlijk hadden ze op die school weer alleen vmbo, dus ik moest wéér naar een andere school waar ze havo hadden [en nee ik ben niet terug gegaan naar mijn oude school van de 1e klas want daar werd ik gigantisch gepest]. Moet je je voorstellen, elk jaar weer een nieuwe school. De school waar ik nu op zit bevalt me heel erg, alleen ik maak me zorgen om de cijfers. Ze zeiden dat ik het 1 periode mocht proberen, als ik het niet goed zou doen zouden ze me terugsturen naar me oude school [die vmbo school]. Hier komt mijn probleem ; de eerste periode is vóór de kerstvakantie voorbij, nog een paar weken dus en dus ook nog maar een paar kansen om me cijfers op te halen. Ik sta er namelijk niet zo goed voor. Nou denk je vast; van havo naar mavo zakken is toch niet zo erg? Inderdaad, het gaat mij ook niet om het niveau maar om me vorige vmbo-school. Ik werd daar ook heel erg gepest. Ik durfde nooit naar school, meldde me vaak ziek, enzovoort. Ik was dan ook HEEL erg blij dat ik havo mocht doen, weg van die school. Nu heb ik eindelijk een normaal schoolleven. Op deze school zit ik al ongeveer 3 maanden en ik heb een nieuwe start gemaakt. Geen pesterijen meer enz. Ik heb voor de [geloof me] allereerste keer vriendinnen en het voelt gewoon zo fijn! Ik heb weer zin in school. Als ik slechte cijfers heb dan moet ik weer terug naar die [hoe ik het noem] pestschool. Ik ga echt instorten als dat gebeurt. Krijg al tranen in me ogen, ik wil hier blijven, ik wil echt niet meer terug.

Ik moest dit even kwijt, sorry voor het lange verhaal.

Dan zit er niks anders op dan leren leren leren en zorgen dat je het haalt zodat je gewoon daar kan blijven! Elk jaar naar een andere school lijkt me helemaal niks dus ik zou gewoon alles eruit halen wat erin zit.

Leren tot je er bij neervalt. En misschien kun je op school bij iemand terecht om je verhaal uit te leggen?

ik ben zelf 2x gezakt voor mn havo.
Komt goed!!

Dan zal ik heel hard leren. Je had als niveau dat je havo kon doen, dus je kan het ook wel. Ik denk dat de enige oplossing keihard blokken is. Maar je kunt je mentor ook vragen om huiswerkbegeleiding waardoor je dus extra hulp krijgt. Ik denk dat dat heel goed werkt (: Sowieso met je mentor even over hebben. Als je het echt wilt lukt het je wel.

Leren, samenvattingen maken, herhalen, herhalen en nog meer herhalen!

Heel erg hard leren inderdaad. Waar een wil is is een weg(:

En laat je even checken voor faalangst.