Havaianas: maat bepalen?

Hallo,

De zomer is in aantocht en daar horen natuurlijk teenslippers bij. Ik heb goede dingen gehoord van Havaianas maar ik heb dus een probleem met het bepalen van de maat (ik ken namelijk geen winkel om ze te passen in België).

Ik heb dus schoenmaat 42, en schoenmaat 41 past mij niet (43 is dan echt weer te ruim).
Het volgende model (fit) zou ik willen bestellen:

http://www.slipperwebshop.nl/_clientfiles/king/Pop-up%202009\l_0982-Grey-%20Silver%20Fit.jpg

Zou ik maat EUR 41/42 of EUR 43/44 nemen?
Wat zijn jullie ervaringen, vallen ze groot of klein etc.

Alvast bedankt!

Ze zijn leuk!
Ik heb er zelf geen ervaring mee dus een upje

Up

upje!

Nou in de zomer is het warm, en waarschijnlijk loop je veel dus gaan je voeten opzetten, ze worden dus dikker xD Dus ik neem dan aan dat je 43 nodig hebt.

Maar als je echt denkt dat dat te groot is een 42. Als je in een 42 een beetje nog de ruimte hebt kun je die beter doen.

T zijn slippers, en daarbij is “te klein” alleen erg als je er met je hielen of tenen overheen komt te hangen.
En dat is niet snel ; )
41-42 lijkt mij dus goed. 43/44 is wel erg groot en dat is ook niet mooi.

Ik zou 41-42 doen, want als ze uit floepen, is niet echt fijn…
En slippers heb ik ook meestal maatje kleiner.

bestel allebei de maten, pas ze… en diegene die goed passen hou je en die andere stuur je terug (doe ik altijd als ik het niet zeker weet)

als ik jou was zou ik in een winkel waar ze havaiana’s verkopen gaan passen, en dan op internet gaan bestellen.

Je kan ze in de United Brands passen(en natuurlijk kopen). In ieder geval, ik heb de mijne daar vorig jaar gekocht.

Bedankt, ik ben ze daar inderdaad gaan passen nu. De maat die in het groot op de slippers staat is trouwens de Braziliaanse maat. De Europese maat staat heel klein gedrukt.

De Europese maat 43/44 (max. maat) komt overeen met de Braziliaanse 41/42 (max. maat) en in “onze” maten is dit dus een ruime 42, kleine 43 naar mijn mening.

Ik heb bovenstaand model dus in het goud besteld nu, vond die zilveren kleur in het echt minder mooi dan op de foto.

Als je tussen twee maten in zit kan je ook pech hebben, want ik heb 40/41 en 39/40 ging eigenlijk nét niet, terwijl 41/42 echt te ruim was.

Volgens mij vallen ze wel volgens de goede maat eigenlijk. Maar misschien staat er ergens ook wel een echte europese maat bij ofzo?