hating my life right now 😢

heeej ,

ik kom net terug van een verjaardag van mn achterneefje, zijn zus “mn achternicht dus” is mijn beste vrienden , ik vertel haar alles , zij verteld mij alles , maar haar nicht ook mijn achternicht is ongeveer 1,5 jaar geleden gevlucht uit syrie en woont nu hier in nederland.
vanaf toen is mijn beste vriendin heel close met haar nicht geworden, ze gaat nog wel heel veel met mij om maar ze is heel erg veranderd , ze neemt vriendjes wat ze eerst heel raar vond op 14/15 jarige leeftijd, ze zet heel veel make-up op en is heel arrogant geworden.
maar ik ben dus net terug van haar broertje’s verjaardag, en toen ik daar net aankwam was er nog niemand en ging ze heletijd met me praten en lachen enzo maar toen haar nicht kwam , ging ze de heletijd met haar om enzo , ze gingen zelfs naar boven en riepen mij pas naar 15 minuten ofso en dat was alleen maar zo omdat mijn ‘beste vriendin’ haar mobiel nodig had , ik was echt heel boos en verdrietig ik wilde echt heel graag naar huis maar mijn moeder wou niet.
ik ben nu echt heel verdrietig , maar als ik tegen haar zeg hoe ik me voel gaat ze steeds allemaal dingen ontkennen enzo , ik weet echt niet wat ik moet doen.
HELP ME PLEASE !

dus je haat je leven door dit…?

Sorry…
Maar ik vind dat zij ook andere vriendinnen mag hebben.
Ze is niet jouw eigendom toch?

Ze hoeft niets te ontkennen, want wanneer je met haar praat hoef je haar nergens van te beschuldigen. Breng het vanuit jezelf en zeg hoe jij je erover voelt. Dan hoeft zij zich niet aangevallen te voelen en begrijpt ze je vast wel.

dit is niet de eerste keer dat ze het doet , ze heeft me al zo vaak buitengesloten , en ze ziet het ook want ze kijkt me de heletijd aan maar ze doet er niks aan , ik zeg niet dat ze geen andere vriendinnen mag hebben maar ze hoeft niet meteen mij buiten te sluiten als haar nicht is gekomen ofzo , want haar nicht is ook een vriendin van mij , niet zo goed als met haar maar wel een beetje …

Heb je er al ooit met haar over gepraat dan?

jaa , dat zal ik proberen te doen , heel erg bedankt :relieved:

jaa heb ik al eens gedaan want ze heeft het wel vaker gedaan , maar het heeft nooit wat geholpen …

Als het nu weer niet helpt, zou ik haar gewoon laten voor wat het is. Oké, ze blijft familie, maar maak zelf ook gewoon nieuwe beste vriendinnen. Dan hoef je je om haar niet meer druk te maken.

Struggles.

Wat zijn we weer lekker flauw allemaal. Maargoed, hoe oud zijn jullie? Een jaar of 16? In je tienertijd liggen vriendschappen gewoon gevoelig en veranderen mensen, zo gaat dat nou eenmaal. Misschien dat jullie gewoon te verschillend worden.