Harvard Summer School

Hey meiden!

Gewoon uit nieuwsgierigheid was ik wat aan het kijken op internet en kwam ik terecht bij Harvard Summer School.

Op deze school kan je cursussen volgen aan Harvard die redelijk betaalbaar zijn (in vergelijking met hun normale bachelor en master studies die je zo 50,000$ per halfjaar kosten) en waar eigenlijk geen toelatingseisen aan verbonden zijn. Ik zeg absoluut niet dat 8000$ voor tuition en housing goedkoop is, maar ik vergelijk het natuurlijk met de belachelijk hoge bedragen die zij vragen voor bachelor- en master opleidingen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
En is het nou een echt pluspunt op je CV of zijn het eigenlijk nutteloze cursussen?
En voor wie zijn deze cursussen bedoeld? Alleen voor Harvard studenten die in de zomer willen bijspijkeren of ook voor internationale studenten die iets extra’s uit hun studie willen halen?

Ik studeer Rechtsgeleerdheid dus de cursus die ik - eventueel - zou willen volgen moet natuurlijk iets zijn wat daarop aansluit. Misschien iets van een cursus International Law - hebben ze dat?

Link:http://www.summer.harvard.edu/courses

Alvast bedankt!

Up!

Persoonlijk vind ik het wat overrated, ik denk niet dat dit specifiek echt voor je CV helpt maar ik weet natuurlijk niet hoe toekomstige bazen denken… Het feit dat het summer courses in Harvard zijn wilt nog niets over de kwaliteit zeggen. Ik zie dit soort dingen echt als iets waar zo’n uni extra mee verdient.

Er staat op die site gewoon aangegeven voor wie het is bedoeld. Ook voor internationale studenten dus.
Verder denk ik niet dat het echt een toevoeging is, want inderdaad, de naam Harvard wil nog niks zeggen over de kwaliteit. Denk dat het pas een toevoeging is als je écht aan Harvard heb gestudeerd -wat natuurlijk onbetaalbaar is voor ‘de gewone mens’-
Daarbij lijkt het me wel immens geweldig om te kunnen zeggen dat je daar lessen hebt gehad, al is het maar een summer school geweest. Is toch altijd net iets waarmee je kan pronken, alhoewel het in je CV niks uit zal maken.

Mag in dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html