Hartkloppingen door de pil.

Hey meiden,

Een halfjaar geleden ben ik begonnen met het slikken van de pil (Microgynon) die heb ik ongeveer een maand geslikt. Ik ben daar toen mee gestopt omdat ik erg last had van hartkloppingen. De dokter zei dat ik het beste inderdaad kon stoppen en het na een tijdje weer kon proberen (ben toen niet meer begonnen).

Nu ben ik een paar dagen geleden naar de huisarts geweest omdat ik wel weer graag aan de pil wou. De huisarts schreef me een lichtere pil voor (Yaz 24+4). Ik slik die nu 3 dagen en heb weer last van hartkloppingen, ben daardoor ook snel moe.

Tijdens wat googelen over bijwerkingen van die pil kwam ik vooral veel negatieve reactie over de Yazz 24+4 tegen, zelfs dat een meisje door die pil is overleden.

Ik maak me nu best wel zorgen omdat ik gewoon continu hartkloppingen heb. Hebben sommige van jullie hier ook last van?

Liefs Willemijn

-

@swansongs awh dankjewel voor je reactie, ga zo snel mogelijk een afspraak maken bij de huisarts x

Waarom naar de huisarts? Per direct stoppen met dat ding, daar hoef je echt geen toestemming voor! Hartkloppingen zijn niet niks…

Als ik jou was dan zou ik ook nu stoppen met de pil en morgenochtend gelijk naar de huisartsenpraktijk bellen voor een afspraak. Ik leer zelf voor apothekersassistente en van deze bijwerking heb ik nog nooit gehoord. Maar iedereen kan ook anders reageren op een medicijn.

Het lijkt me dat ze wel beschermd wilt blijven tegen zwangerschap, dus dan moet er gezocht worden naar een ander voorbehoedsmiddel dan de pil.

Dit lijkt mij ook niet goed en is niet niets. Ik zou meteen stoppen met de pil en morgen even een afspraak maken bij de huisartsenpraktijk aangezien het morgen zaterdag is.

Hoe weet je eigenlijk dat de hartkloppingen veroorzaakt zijn door de pil en niet iets anders? Want ik heb dit ook wel als eens gehad en neem ook microgynon (of een variant ervan o.i.d.)…