Hartenbreker

Hee meiden,

I need your help, what to do!!?
Ik had een beste vriend Jeroen. We vertelden alles tegen elkaar, en konden altijd bij elkaar terecht. Totdat hij me op een dag vertelde dat hij meer voelde voor mij dan gewoon vrienden. Ik antwoorde daarop dat ik hem gewoon als vriend zag, dat wist hij want ik had verteld dat ik een enorme crush had op Bart. Ik vertelde ook tegen hem dat ik gewoon vrienden wilde blijven.

We zitten bij elkaar in de klas dus het was in het begin wel ongemakkelijk, maar het ging weer steeds beter. Ik vertelde weer alles tegen hem en hij tegen mij, tenminste dat dacht ik. Ik vertelde mijn geheimen, alles. Maar als ik wat over mijn crush vertelde merkte ik dat hij afweziger werd. Op een gegeven moment vertelde Jeroen tegen mij dat hij niet meer kon. Ik was super verbaasd en snapte niet waar hij het over had. Hij vertelde dat hij nog steeds meer wou zijn dan gewoon vrienden, en het niet kon uitstaan als ik over Bart vertelde.

We kregen een soort van ruzie, in het begin viel het nog wel mee. Totdat mijn beste vriendin gehoord had dat Jeroen al mijn geheimen door aan het vertellen was. Ik kreeg van Jeroen ook allemaal dreigbrieven, dat hij zichzelf wat aan ging doen. Ik werd daardoor heel angstig. Ik ben naar de mentor gegaan, hij moest naar maatschappelijk werk toe.

Nu gaat hij daar niet meer naartoe omdat hij vindt dat hij genezen is… Maar dat is hij niet, hij doet nog steeds raar…
Moet ik hem gewoon loslaten en kijken wat hij doet, of moet ik alarm slaan?

Alvast bedankt voor het lezen meiden!!
xx

beter laat je hem gewoon helemaal los, hij maakt van zijn probleem jouw probleem… Hij komt er wel over heen, als je hem loslaat.

Hij gaat zichzelf niets aandoen denk ik, dat is gewoon om te kijken hoeveel jij ‘’ om hem geeft ‘’.

Loslaten. Hij gaat zichzelf echt niks aandoen nee, en wil gewoon je aandacht.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen…als ik in jouw situatie zat en ik wist dat mijn beste vriend me leuk vond, maar ik had eigenlijk een crush op een ander. Dan zou ik mijn beste vriend niet lastig vallen met mijn verhalen…logisch dat dat pijnlijk is.

Hmm, dit is een lastige situatie. Ik ben het met de voorgaande meiden eens dat het vooral is om jou uit te testen, wees dus niet al te angstig, het zal waarschijnlijk allemaal reuze meevallen. Maar het ergste wat je kan doen lijkt me is hem helemaal loslaten! Dat is het laatste wat hij wil, en aangezien het jou beste vriend is ook het laatste wat jij wil! Het is niet heel slim van je geweest om alles over je crush aan hem te gaan vertellen, maar dat begrijp je zelf denk ik ook wel. Ga nog een keertje goed met hem praten, vertel hoeveel je om hem geeft. Als hij ook echt om jou geeft, dan wil hij liever vrienden zijn dan dat het helemaal over is. Wil hij dit niet, dán pas moet je hem loslaten, maar dan is het ook zijn keuze. Leg hem deze keuze voor, zo ben jij niet degene die met een schuldgevoel achter blijft.

Ik heb zoiets ook gehad met een vriend van mij, bij ons is het stuk gelopen omdat hij vond dat ik de verkeerde signalen afgaf. We hebben lang geen contact gehad, maar hebben nu weer contact alsof er nooit iets is gebeurd. Dus als jullie relatie ‘meant-to-be’ is, komt het vanzelf weer goed, maar praat er wel over!

@NiemandsWife
Dankje voor je reactie! Nee ik had ook tegen hem gezegd dat ik hem daar niet lastig mee zou vallen. Maar hij vertelde tegen mij dat het goed was, en dat hij niks meer voor me voelde. Dom van mij ook een beetje natuurlijk, maar toen heb ik er af en toe wat over verteld. Eerst leek hij er ‘goed’ op te reageren, maar later gebeurde dus dat :s

De rest bedankt voor de reactie’s, ik denk dat t duidelijk is wat ik ga doen

@SimoneS
Super bedankt voor je reactie! Ik ga zeker met hem praten! Dan zien we wel wat er gebeurd