Harry potter VS Twilight !!!!!

Ik weet het, der is natuurlijk eigelijk NIKS te vergelijken, harry potter staad der gewoon met een kilometer bovenuit… maar toch vond ik dit grappig om even te posten, voor de mensen die de humor er van kunnen inzien:

1.Few have read Harry Potter and hated it. Many have read Twilight and hated it.

1. Twilight can only be enjoyed by horny teenage girls and the mentally insane. Harry Potter can be enjoyed by everyone, from your little brother, to your gran.

2. Harry Potter has thick, clever, interweaving and substantial plot lines. Twilight is just about Edward and Bella’s relationship, with small Vampire-scares thrown in randomly at the end of each book.

3. Harry Potter has hilarious moments, tear-jerking moments, romantic moments, scary moments, action-packed moments and just about any other kind of moment you can think of. Twilight only has corny moments.

4. The Twilight movie is just as good (or just as bad) as the book, but no movie has any hope of ever living up to the Harry Potter books.

5. Every single character in Harry Potter is lovable, whether they are good or evil. Every single character in Twilight (maybe with the exception of Emmet) is so annoying, that I am almost reduced to ripping my own head off.

6. The characters in Harry Potter are also wonderfully realistic; they make mistakes, they’re affected by hormones, they have flaws… The characters in Twilight are either ridiculously perfect (Edward!) or uncommonly selfish and shallow (Jessica! Rosalie!)

7. In Harry Potter, it is acknowledged that immortality would be soul draining, boring, painful, and unpleasant. In Twilight, immortality is practically worshipped, with Bella throwing her neck at any wiling vampire’s mouth.

8. Harry Potter breaks up with his girl for real heroic reasons. Edward Cullen breaks up with his girl because he’s too dangerous. Ergh, please, Edward. Get over yourself.

9. Werewolves in Harry Potter totally kick ass! Werewolves (oh, sorry, ‘shape shifters’) in Twilight totally…suck.

10. Joanne Rowling is a talented writer. Stephanie Meyer is a sexually frustrated weirdo.

11. Voldemort is freaking creepy and demented and evil and vengeful and terrifying. Aro, Caius and Marcus are just idiots.

12. Ginny Weasley can do it with her boyfriend without getting cold or bashed up and without the threat of being eaten. Bella Swan, not so much…

13. The second generation in Harry Potter is cute and adorable. The second generation in Twilight is DEMENTED AND SICK. (*shudders as pelvis shatters…*)

14. Harry Potter has a personality. Bella Swan has a personality disorder.

15. Twilight is severely lacking in gingers. Harry Potter is full of ginger love!

16. And, finally: Harry Potter does not sparkle.

And the ways in which they are similar?

1. Robert Pattinson is in both the movie adaptations.

2. And, err…… Oh, that’s it!
    -------------------------------------------------

Sorry als ik nu mensen heb beledigt, maar dit is mijn mening.
Reageer gerust hieronder als je het eens/oneens bent met me…
ik ben absoluut geen Twilight hater, maar ik ben gewoon 100000000x meer fan van harrypotter. want dat is gewoon: THE BEST

doegg!(K)

oke, je hebt je mening gezegt, en nu?
het wilt niet zeggen dat het feiten zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit topic niet veel zin heeft. Het blijft toch een eindeloze discussie, wat waarschijnlijk op ruzie, haat en nijd uitloopt x]
Maarrr er zitten wel wat geniale punten in jouw lijstje :grinning:

idd, ik snap deze topic niet. harry potter en twilight zijn niet vergelijkbaar. het zijn verschillende stories.

Ik vond het wel grappig om te lezen en Harry Potter is goed, maar persoonlijk vind ik de Twilight saga leuker. En ik denk dat ik precies zo’n lijstje zou kunnen maken, maar dan andersom.

iedereen wil hp & twilight vergelijken, maar dat kan gewoon niet. het zijn hele verschillende films, je houdt er van of niet. ik vind twilight leuker, maar dat betekent niet meteen dat het ook echt leuker is :grinning:

Ja vind ik ook.
Ik vind het allebei heel leuk, en ik zou niet kunnen kiezen omdat het heel verschillend is.

ik ga denkik een keer een twilight boek lezen, aangezien ik de films echt kut vind kan het vast niet erger

Laat me niet lachen, Twilight kan niet tippen aan Harry Potter. mening

Je hebt gelijk,
maar toch vind ik Harry Potter leuker :grinning:

Even reëel zijn, Harry Potter films zijn technisch gezien natuurlijk veuuul beter dan de film van Twilight. Beter plot, betere special effects… Maar het is een beetje appels met peren vergelijken. xD

Mensen die zeggen dat het niet te vergelijken is kijken niet diep genoeg.

Beiden zijn gigantische fenomenen in popcultuur, of je het leuk vindt of niet. Beiden zijn succesvolle series waarvan gezegd wordt dat ze het fantasy YA-genre nieuw leven hebben ingeblazen en waarvan gezegd wordt dat ze ‘kinderen weer aan het lezen krijgen’.
beiden hebben ze een bugfuck crazy fandom, al is dat van HP veel vermakelijker dan dat van Twilight. Kom op, welk ander fandom heeft vrouwen die getrouwd zijn met een van de karakters uit de serie ‘in een astrale dimensie’?

Thematisch gezien is het natuurlijk niet te vergelijken en is SMeyer het niet waardig om de laarzen van JKR te likken, maar als cultureel verschijnsel zijn ze wel vergelijkbaar.

Oké, oud topic ofzo maar ;’)
ik vind dit topic geniaal haha.
En het is wel zo. J.K. Rowling schrijft echt fantastisch, alle karakters zijn perfect en geloofwaardig uitgewerkt, álles wordt beschreven tot in de kleinste details en toch verveelt het niet. Sommige delen in de Twilight-boeken vervelen echt heel erg. En zoals er ook staat; het zijn in Twilight echt types. In HP zijn het karakters. (ik heb laatst nog het verschil geleerd bij literatuur haha, karakters zijn dus veeeel verder uitgewerkt)
I love HP <3
Ik heb de eerste drie Twilight boeken gelezen (sommige stukken kwam ik echt moeilijk doorheen) en ik ben ooit in het vierde deel begonnen, maar ik kwam er gewoon niet doorheen.
HP lees ik in één ruk uit haha.
Oké, dat dus.

ja idd geen vergelijking een masterpiece (harrypotter) vergelijken met een totaal niet origineel simpel verhaaltje(twilight) xD

onzin.

Sorry hoor, maar ik vind dit zo kinderachtig.

Wat vind je nou ‘kinderachtig’ dan?

(Shh, ze is Twilight fan, vandaar)

:’)

Ik snap ook niet wat er nou zo “kinderachtig” aan is hoor -__-’.

Ja je mening geven is echt kinderachtig.