Harige panty

Van ze.nl;

Chinese harige panty houdt viezeriken op afstand

Je hebt cursussen zelfverdediging, busjes pepperspray en… een paar harige panty’s. Om vieze mannen op afstand te houden van jou en je korte rokje hebben ze in China nu dé oplossing. Gewoon een paar zeer asexy panty’s aantrekken!

Op een warme zomerdag met hoge temperaturen wil je niets liever dan een luchtig rokje kunnen dragen. Alleen die blikken en opmerkingen van bouwvakkers, de buschauffeur en ieder andere man met een goed stel ogen, daar heb je nou net géén zin in. Iedere keer wanneer jij met de benen bloot gaat, ben je bang voor wat ze nu weer naar je zullen roepen. Oké, je bent stiekem best vereerd, maar je wilt ook een keer gewoon naar de supermarkt kunnen lopen. Zucht, was je nou maar even nét wat minder knap. Nou, daar hebben de Chinezen iets heel vernuftigs op bedacht…

Wie de harige panty past, trekke hem aan!
Panty’s waarvan het lijkt alsof je al járen je benen niet hebt geschoren: volgens de Chinezen is het dé manier om potentiële aanranders af te weren. Zeg nou zelf, een compleet oerwoud dat om je schenen hangt, is verre van aantrekkelijk. Precies, dus in in China bedachten ze dat hoe minder verleidelijk je erbij loopt, hoe groter de kans dat mannen je niet meer lastigvallen.

Volgens de bedenkers van de harige panty is het de meest functionele manier om verkrachters op afstand te houden, aldus The Huffington post. Ieder jong meisje zou er één in de kast moeten hebben hangen. Een foto van de panty gaat inmiddels al het gehele internet over, maar niet iedereen is even enthousiast over deze uitvinding.

De meeste critici zijn van mening dat je beter een broek kunt dragen, want met de harige panty’s houd je niet alleen viezeriken op afstand, maar je schrikt er ook ieder ander levend wezen mee af. En of een stel harige benen mannen echt op andere gedachten brengt als je wordt lastiggevallen, is nog maar de vraag.

Wat vind jij? Is het een briljante manier om verkrachters geen schijn van kans te geven? Of is dit te bizar voor woorden?

(sorry, lukte niet om foto uit te vergroten)

hilarisch, dat wel.

hahah het ziet er wel grappig uit.

Maar ik denk niet dat het een verkrachter boeit of je harige benen hebt of niet…

Ik vind het wel een grappig idee, maar of het echt werkt betwijfel ik. Beter dragen ze een iets langere rok, krijgen ze zelfvertrouwen en leren ze wat zelfverdediging. Of zoals in de startpost al wordt gezegd: broek aan.

“Volgens de bedenkers van de harige panty is het de meest functionele manier om verkrachters op afstand te houden…”

Of je leert mensen gewoon dat je anderen NIET moet verkrachten. Lol wat is deze, er worden mensen in boerka verkracht, dan zie je hun benen niet eens. Kleding speelt over het algemeen geen rol bij aanrandingen en die panty lijkt me ook nog eens heel oncomfortabel :confused: beetje omgekeerde wereld dat vrouwen zich in een naar geval moeten wurmen omdat ze dan zogenaamd met rust worden gelaten door het andere geslacht (wat überhaupt een beetje een generalisatie is, want mannen worden ook aangerand door vrouwen of een man/vrouw door iemand van hetzelfde geslacht).

TL;DR wat een onzin. Is dit satirisch bedoeld? :’)

Doe dan gewoon een broek aan :’)

Ik kan me niet voorstellen dat iemand tijdens zijn opvoeding meekrijgt dat het normaal is om iemand (wie dan ook) te verkrachten. Toch worden er mensen verkracht. Wat dat betreft is verkrachten net zo iets als zelfmoord plegen, niemand die het niet doet snapt waarom iemand zo iets doet.

Nee, maar hoeveel mensen krijgen in hun opvoeding expliciet mee dat je het niet moet doen? Dat je niet zegt ‘verkrachting is oké olé olé’ wil niet zeggen dat je je kinderen leert dat je altijd consent moet vragen voor je verdergaat.

^
Verkrachting wordt niet zozeer aangeleerd als ‘Verkrachten is oké’, maar het zit wel in onze cultuur verweven. Het is voor een vrouw nog steeds vaak háar schuld als zij niet genoeg oplet om niet verkracht te worden. Ze moet opletten waar ze is, met wie ze is, hoe laat ze daar is, of ze wel zichzelf kan verdedigen, of ze er niet sletterig bij loopt, of ze wel in het juiste gezelschap is, en als er ook maar éen voorwaarde is waar ze niet aan doet is het haar schuld.

Nu zeg ik niet dat jij dit per se vindt, maar zo werkt het wel in deze community en ik denk dat daar ook de reactie van Pivione vandaan komt (ik wil je niet de woorden in de mond leggen).
Vrouwen zouden niet moeten opletten of ze wel aan de volwaarden van niet verkrachten voldoen, er zou niet verkracht moeten worden. En ik vind dat dat nog steeds meer benadrukt mag worden, want veel mensen schijnen het nog steeds niet door te hebben.

Excuses voor het grote plaatje.

Zet dan meteen een snor op. :’)

-

Maar dat is dus heel vaak níet zo. Stel dat ik uitga. Ik ontmoet een jongen, en ik vind hem wel leuk. Na wat drankjes ben ik iets te ver heen en ga ik ermee akkoord dat ik met hem mee naar huis ga. Eenmaal daar en na wat glazen water denk ik fuckk dit wil ik niet. Als hij me dan onder het mom van ‘net wilde je nog’ alsnog het bed in dwingt (om het even netjes te zeggen haha), verkracht hij me ook.
Komt geen straathoek aan te pas [en zie inderdaad ook vooral SBTRKT’s poll. Nadat je lang gedate hebt vindt 2/5 verkrachting oké? Ewwww]

En SBTRKT jaaaaa dat is precies wat ik bedoel, maar ik ben wat moe en wilde niet de hele rape culture gaan uitleggen nu.

Overigens was tot voor kort een tongzoen zonder consent ook verkrachting, dus het hoeft niet per se gedwongen seks te zijn voor je het verkrachting mag noemen:

"Rape is a type of sexual assault usually involving sexual intercourse, which is initiated by one or more persons against another person without that person’s consent.

Consent is not just about saying yes, or a lack of a clear no. Consent only counts if it is enthusiastic, given by someone who is able to consent (sober) and was not obtained by coercion. Consent can also always be revoked.

This means that if your partner has not created a safe environment for you to say no, the consent was not given freely." (x)

Het is dus veel meer dan een random creep in een steeg die arme meisjes met ‘te blote’ benen bespringt.

Kennelijk vindt niet iedereen dat verkrachting ongeacht de situatie verkeerd is. Seks moet gebeuren met toestemming van beide partijen. Gebeurt dat niet dan is het verkrachting en dat hoort niet te gebeuren.
Ik vind dat dit tijdens seksuele voorlichting best mag worden vertelt, want lang niet alle ouders doen dit (ze gaan ervan uit dat hun zoon/dochter dat zelf wel snapt zonder die uitleg).

-

Hoezo is het met drank op iemands schuld dat een ander diegene seksueel aanrandt? Consent betekent dat beide partijen toestemmen. Niet dat iemand te laveloos is om nee te zeggen.

Dat bedoelde ik ook onder andere ja. Mijn ouders hebben mij ook nooit iets uitgelegd over consent, het is me op school niet verteld… heb het hele verhaal via internet ontdekt. Terwijl het juist belangrijk is dat we hier openlijk (face to face) met elkaar over leren praten.

Dat was zeg maar precies het punt.