Haren uitrekken

ik vind het lekker om haren uit mijn hoofd te trekken…
is dit niet een beetje … raar ?

Dat heeft toch een naam?

Edit: Trichotillomanie ?

daar heb ik weleens van gehoord op tv, als je zo door blijft gaan pluk je jezelf kaal he ;o
ik zou hulp zoeken.

Ik las haar uit - rekken.
Maar haar uit trekken is nog raarder! :astonished:
ik zou hulp zoeken idd.

Trichotillomanie is een psychische aandoening die in het DSM-IV is ingedeeld bij de stoornissen in de impulsbeheersing. Wie aan deze aandoening lijdt, heeft een overmatige aandrang om zijn haren uit te trekken, zowel hoofdhaar, wimpers en wenkbrauwen als haar op andere delen van het lichaam.

Herken je dit?
of doe je alleen je hoofdhaar er uittrekken?

dat is best raar ja…

mijn zusje at ze vroeger tot haar 3/4e ofzo op (ijzer tekort bleek na tijdje) en moest toen zelfs worden kaalgeschoren etc.

anyway
ik zou het afleren of hulp zoeken anders krijg je straks van die lelijke kale plekken…

wow. Dat is idd wel heel raar ö.

Dat staat er ook .

ik dacht even: is er nu ook al iets waarmee je je haar uitrekt, zodat het langer wordt? :confused:

maar trek je ook wimpers uit enzo?

.

Dr staat inderdaad haren uit-rekken, dr moet nog een extra t tussen.

Anyway, ik zou inderdaad hulp zoeken als ik jou was.
Ik ken ook iemand die het deed, die heeft er ook hulp voor gehad.
Sterkte

iew.

weird?

awesome

echt hoofdhaar of wimperhaar enzo?

Ik zou iig hulp zoeken ja,
het kan een onderdeel zijn van een dwangneurose.

Zoals al gezegd is ligt her eraan of het alleen je hoofdhaar betreft of niet.
Ikzelf heb mijn haar er ook een lange tijd uitgetrokken. Het bleek een stresstic. Daarna ben ik overgegaan op nagelbijten - raad ik je ook af, want als je te ver gaat breken je tanden af. En nu kauw ik op mijn vingers zelf - en dat raad ik je al helemaal af. :’)
Het ligt er ook aan of je het bewust doet of niet, ik had het nooit door. Probeer je handen bezig te houden, of steek je haar op zodat het zonde is als je eraan zit. :] Zoek ook de reden waarom je het doet. Is het stress? Of kick je op de schokjes pijn die het veroorzaakt? In het eerste geval moet je bijv die stress oplossen.

hihi ik las haar uitrekken maar oké
nou ik trek ook wel eens een haar uit m’n hoofd, omdat ie dan rood is en ik dat niet mooit vin bij mezelf

maar als je jezelf echt kaal gaat plukken zal ik maar een hulp gaan zoeken

ja dat is een soort stoornis
kijk eens bij het automulatietopic.
is ook zelfpijniging denk ik.

Whoa, er bestaan echt de gekste stoornissen

ik las ook haar uitRekken…
maar nu ik goed kijk staat er geen haaruittrekken…
dus .