haren uitdunnen

Hoi!

Ik heb best lange haren,
en vallen zwaar, waardoor ik geen volume meer heb in mijn haren ‘bovenop’.
Ik was aan het denken om mijn haren uit te dunnen, maar weet niet als dit een verstandige keuze is.
Ik hoop hierdoor ook dat mijn haartjes meer ‘slag/krul’ krijgen.

Is dit dus een verstandige keuze om te doen?

Heeft iemand een voor en na foto van haren die uitgedund zijn?

Ik heb geen foto’s, maar het heeft bij mij altijd goed geholpen. Ik heb krullen en bovenop gaat het ook plat liggen als mijn haar te zwaar wordt, nadat ik het laat uitdunnen krijgt het meer volume en krullen… maar duurt meestal 2 weken (bij mij dan) en dan is het weer weg. Heb laatst laagjes laten knippen en dat had meer effect! :slightly_smiling_face:

Ik dacht dat mensen met dik haar juist wel volume hebben(?) :x Het kan ook zijn dat je slag gewoon weg is, want je haar structuur kan continue veranderen.

Misschien je kapper om advies vragen? X

door de lengte trekt mijn haren het vanboven plat :stuck_out_tongue:

niett doennnnn, mijn mening

Waarom niet?

Heb wel van veel mensen gehoord met dik haar dat ze er wel meer volume door kregen. En een vriendin van mij met krullen, krijgt er meer krullen van. :’) Schadelijk is het niet dus waarom probeer je het gewoon niet een keertje?

Ik heb ook dik en zwaar haar. Daarom laat ik het altijd in veel lagen knippen en inderdaad om de zoveel tijd uitdunnen. Ik heb dit altijd als positief ervaren, omdat mijn haar er inderdaad meer volume door krijgt, het luchtiger is en dus ook mooier valt. Ik zou het gewoon eens aan de kapper vragen hoe die er over denkt.

Ik wil mijn haar ook uitdunnen, maar geeeen laagjes. Ik heb echt abnormaal dik en mokerlang haar. Ik heb negatieve verhalen gehoord, maar dat boeit me niet, want ik ben min anderhalf uur bezig als ik het wil steilen :’)

Je haalt de woorden uit me mond.

Ik had lang en dik haar en ik wilde het gaan uitdunnen. Gevolg: mijn haar ging hierdoor heeeel wijd uitstaan en het zag er echt niet uit! maar dat is mijn haar… het kan bij jouw haar heel anders gaan natuurlijk…

heb het gevraagd, mn kapper raadde het af, ik zou er pluizig haar door krijgen ^^

Dan kan je het denk ik het beste in laagjes laten knippen. Dan heb je de lange lengte van je onderste lagen en je bovenste lagen zijn dan korter → minder zwaar. Eigenlijk is uit dunnen soort van hetzelfde idee. Dan knippen ze eigenlijk een stel haren kort.

Ik heb ook slag in mijn haar en had hetzelfde als jij, dus ik heb het laten uitdunnen, mijn haar is zooooveel lichter haha, het voelt echt fijn. Het enige nadeel is dat als je pluizig haar hebt (zoals ik) het nog erger wordt, dus je moet je haar goed hydrateren etc. maar dat ligt wel voor de hand.

ik heb heel lang, superstijl zwaar haar…
ik laat het wel zo af en toe uitdunnen zodat het wat lichter en mooier word maar qua volume enz verandert er bij mij niks!