Haren rood verven.

Hai iedereen,

Ik ben een 18 jarig meisje en verf mijn haar al sinds mijn 12e. Sinds ik het verf, ben ik al meerdere malen rood geweest, van een lichte versie of slechts een glans tot fel - en dan bedoel ik écht fel - rood. Nu ben ik wederom blond, alhoewel het lijkt meer geel/oranje, mijn haren heb ik een paar weken geleden gebleekt (ben van mezelf donkerbruin). Ik zit er weer aan te denken om rood te gaan, maar de afgelopen keren had ik slechte verf gekocht en was het rode al snel vervaagd. Ik vraag me dus af of er hier meiden zijn die misschien ook ervaring hebben met dit probleem, en een betere haarverf aanraden of tips hebben, alles is welkom. Ik heb vele haarverf producten al geprobeerd, manic panic, normale haarverf uit de drogisterij van John Frieda en dergelijke. Ik zoek een rode verf, die over mijn gele haarkleur heen kan en alsnog in een mooie heldere rode kleur uitpakt en die er niet al te snel uitgewassen is.

Let me know,

xoxo

Je zou het beter even hier kunnen vragen.
Ik heb zelf ook een aantal keer rood gehad, maar het vervaagt sowieso erg snel.

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/aparte-haarkleuren-6-247675.0.html

Je weet dat veel verven heel slecht voor je haar is? :wink:

Misschien zou je henna kunnen proberen? Dit is niet slecht voor je haar. Ik weet alleen niet of je daarmee de kleur rood kunt bereiken die jij wilt hebben!

ik heb paar dagen geleden verf van garnier gebruikt, die olia verf. mn haar was op dat moment aan de bovenkant donkerroze, en nu is t echt een mooie kleur rood vind ik zelf :slightly_smiling_face:
verder was ik mijn haren om de 2/3 dagen (wassen - 2 dagen ertussen - wassen), en als ik het niet was zorg ik ervoor dat mn haar niet nat word (met een hele charmante douchemuts :p) en ik gebruik natuurlijk shampoo en conditioner voor gekleurd haar.

Kapper, die zal wel beste weten.
Veel verven is ook slecht.

Volgens mij was dat al algemeen bekend en ben ik niet een persoon die niet nadenkt over zulke beslissingen. Je doet het immers omdat je er zelf achter staat toch? :wink:

Met felrood hoef je haar maar 1x te bleken (daarna hoef je alleen de uitgroei bij te werken, maar de uitgroei is sowieso stevig genoeg om tegen een keertje bleken te kunnen) en met de juiste verzorging van je haar is het helemaal niet zo schadelijk. Ook is met de kennis van tegenwoordig manieren gevonden voor het verkleuren van je haar met zo min mogelijk schade. Ze zoekt hoog waarschijnlijk een semi permanente haarverf en die zijn zelfs GOED voor je haar. Ik heb een lange tijd knalrood gehad. Nooit klitten, bijna geen haar uitval, mijn haar was nooit zo gezond geweest. Zelfs nu niet ik mijn natuurlijke haarkleur heb.

Dus ja, beetje overbodige opmerking.

-----
OT: Pravana, moet je helaas via eBay bestellen, maar man geweldige verf <3 Deze bleef het beste zitten bij mij. Ook deed Majicontrast het erg goed alleen ja, dat is een oplichtende haarverf en je haar is al opgelicht door te bleken. Dus ik raad de Pravana eerder aan aangezien dat net als Manic Panic een semi permanente haarverf. Trouwens bij mij was Manic Panic er achterlijk snel uit… Met Pravana moest ik het eerder vanwege de uitgroei bijkleuren ipv dat het vervaagd was :stuck_out_tongue:

Al moet ik wel zeggen, mijn haar kwam alleen in contact met koud water (bij warm zit het in een charmante kikker badmuts) en ik had een conditioner gemengd met Pravana en gebruikte elke wasbeurt een beetje. Ik waste mijn haar ook maximaal 2x per week.

Wat iedereen die er verstand van heeft hier al zegt; rood vervaagt gewoon snel.

Ik heb zelf ook meerdere keren rood gehad, en alles vervaagt snel. Er zijn hier boven al goede merken aangeraden die ik ook wel ken (maar nooit gebruikt heb). Ook kan je Directions proberen maar dat is te vergelijken met manic panic.

Het belangrijkst is het om het niet te vaak te wassen en ook niet met warm water te spoelen. Verder kan je een beetje semi permanente verf zoals Manic panic of Directions mengen met je conditioner en die af en toe gebruiken om de kleur weer even wat mooier te maken.