Ik denk dat hier al een topic over bestaat (I don’t know), maar toch nog even een persoonlijke starten.
Ik was mijn haar namelijk… 1 x in de 10 dagen.
Het is dan absoluut nog niet vet, maar ik was het puur om mijn haarmasker te kunnen gebruiken.
Is dit te weinig? Of zeggen jullie het is goed zolang je het voor je zelf houd. Ik neem aan dat het op sociaal gebied niet echt een pluspunt heeft als je mensen verteld dat je ongewassen haar hebt van 10 dagen.
Hahaha dankjewel meiden!
Ik wil het ook proberen nog verder uit te rekken, t is alleen mijn haarmasker die ik regelmatig wil gebruiken.
Misschien kan ik daar ook iets voor vinden.
Ik rek het zelf altijd een dag of 2 uit d.m.v. droogshampoo, het vermijden van de douchestraal met m’n haar en altijd m’n haar in een knotje wanneer ik ga slapen. Misschien kan je er iets mee? (:
Mijn haar wordt ook niet snel vet, maar ik was het 2x per week omdat ik een dikke bos krullen heb en mijn haar dus alleen onder de douche kan borstelen. Als ik het langer dan een week niet was is het gewoon 1 dikke pluizige klittenzooi haha. Maar ik ben dus van mening dat het ook niet raar is om je haar minder te wassen, het kan geen kwaad.
Zolang mogelijk uitstellen is het beste. Dus wat je doet vind ik best goed hoor. Ik was hem ook 1, 2x in twee weken, omdat mijn haar dat nu wel gewend is en het wordt niet al te vettig. Als het dan toch vettig wordt dan was ik het of een beetje met baking soda of ik gooi er droogshampoo in (babypoeder helpt enorm!)
Ik was zelf twee keer in de week. Heb redelijk wat krullen, dus doe het vooral zodat ik m’n haar kan borstelen. Bovendien gooi ik er altijd behoorlijk wat lak etc doorheen, dus dat spoel ik er dan ook uit. Vind zo weinig wassen helemaal niet gek. Vaak wassen is best ongezond voor je haar.
Als het voor jouw haar werkt zie ik geen probleem. Ik was het zelf 1 keer in de week, omdat m’n haar niet snel vet wordt en ik weinig met m’n haar kan als ik het heb gewassen.
Ben jaloers dat mensen dit zo lang kunnen uitstellen. Ik heb zelf heel dun haar en als ik het dan twee dagen al niet was, dan gaat het heel sluik zitten.
Ik zou het zelf ook niet echt zo vertellen als je je haren tien dagen niet hebt gewassen. Ik vind dit zelf totaal niet vies, maar ik ken mensen die het al vies vinden als je je haar om de dag wast.
Ik wou dat ik het kon, ik kan het soms als ik verder niets heb 1 of 1,5 dag uitstellen, maar dan is het al wel vettig. Mijn haar is na max. 36 uur echt vet, dus was het iedere dag, soms sla ik dus een dag over of een halve dag. Ik wil het heel graag uitstellen, heb het ook al vaak geprobeerd, maar dan is het tussentijds zo vies en dat vind ik echt goor en onverzorgd.
Ik wou dat ik het zo lang uit kon houden zonder mijn haar te wassen. Ik was mijn haar max. 3 keer in de week. Mijn haar is fijn dus wordt wat sneller vet dan krullen. Je haar zo min mogelijk wassen is alleen maar goed.
Ik vond als klein meisje haren wassen heeeel erg, misschien is het sindsdien al opgebouwd
Maar ik heb periodes gehad dat ik elke dag waste en periodes dat ik het 2 weken niet waste.
Ik denk dat je het inderdaad het beste kunt opbouwen door zo lang mogelijk uit te stellen, niet veel stylingproducten of verzorgingsolieen etc gebruiken, niet te veel aan je haar zitten en je haar in een model dragen waarbij het vettige niet opvalt. De grootste tip die ik je kan meegeven is :je gewoonte om vaak te wassen te schrappen. Maak er een gewoonte van om alleen te wassen als het vet er volgens jou bijna van af druipt:joy:
Droogshampoo ben ik absoluut geen fan van. Ik krijg er alleen maar jeuk van, waardoor ik te veel aan mn hoofdhuid zit en het vet maak.
Juist omdat sommige heel erg gewend zijn aan vaak wassen word je hoofdhuid sneller vet. 36 uur is echt heel snel en ik vind dat echt super naar voor je
Wat jullie kunnen doen is bijvoorbeeld met de vakantie een paar dagen lekker thuis luieren of in ieder geval geen belangrijke evenementen hebben en je haar die dagen niet aanraken/wassen/stylen etc.
Er zijn superveel tips en filmpjes op internet te vinden die jullie zouden kunnen bekijken!
Ik hoop dat jullie (vaak wassers) er wat aan hebben!!
ik heb momenteel vakantie en ben nu ook aan het afbouwen. mijn moeder heeft haar haar een keer een halfjaar alleen maar met water gewassen, no poo methode. dat is dan wel weer erg extreem natuurlijk, maar voor haar werkte het en het zag er niet vet uit.
Een paar dagen is helaas niet genoeg daarvoor. Als je het na die paar dagen weer wast is het nog steeds evensnel vet als daarvoor. Daarnaast heb ik ook werk waarbij ik er nog fatsoenlijk uit moet zien. Ik heb gewoon de tijd niet om wekenlang hiermee bezig te zijn helaas. Ik moet het om de dag gewoon wassen, anders ga ik daar zeker opmerkingen krijgen op het werk denk ik.
Las laatst ook een topic op viva hierover. Iemand heeft een collega die 2 dagen fris haar heeft en de derde dag vet. Vroeg zich af of ze hierover iets moest zeggen aangezien die collega ook naar klanten toeging en het dus niet fris vond. Ik heb geen zin hierin, dus dan was ik het maar vaak. Had echt gehoopt dat ik het langer kon uitstellen, maar helaas.