Haren laten verven

Dag meiden,

Omdat we richting de zomer gaan, wil ik mijn haar een warme kleur geven… Namelijk richting het blond.

Alleen het probleem is dat ik een brunette ben… Heb nu kastanjebruin tot chocoladebruin haar, dus een redelijk donkere kleur. Ik heb wel is vaker blonde highlights gehad, maar ik kreeg dus uiteindelijk heel erg droog/dooduitziende haar van wat ik. Ik ben er dus ruim 3 jaar mee bezig geweest om dit eruit te laten groeien…

Mijn vraag dus; Hoe kan ik van mijn huidige kleur haar subtiel helemaal naar een lichtere kleur toe (bijvoorbeeld asblond… of wat donkerder natuurlijk) zonder dat het dus dood of droog lijkt?

Dit is ongeveer mijn eigen haarkleur.

http://i41.tinypic.com/5aryfc.jpg

Bedankt alvast!

Daar is het ’ het grote kapsel-topic ’ voor …

Ik heb een vraag wat betreft hoe ik kan voorkomen dat mijn haar droog/dood eruit ziet.

Hoef geen ander kapsel :confused:

Met verven alleen kom jij er niet denk ik. Dus dan zou je eerst moeten ontkleuren. En dan kan je doen wat je wil, maar het gaat er dan vanzelf droog/dood uitzien. Dus eigenlijk heb ik weinig tips behalve je eigen haarkleur behouden. (Of je moet een kort blond kapsel willen, dan beperk je het dode lange haar)

Hmm… Das balen.

Ik heb mn vraag toch maar in het kapseltopic gesteld. Dus in principe mag daar ook antwoord gegeven worden en dit topic mag gesloten worden.

Daar heb ik een te bol hoofd voor + krulhaar

Ik heb mijn haar eens gekleurd en door het haarmasker dat er bij zat, zag mijn haar er heel stralend uit. Dus haarmaskers gebruiken kan een tip zijn

Hmm oke, ja lastig. Ik heb het ook al een tijd lichtblond en heb m’n haar laatst maar afgeknipt omdat het zo droog/dood was. Bij de kapper zeiden ze ook dat m’n haar ernstig verzwakt is. Maar nu is het tot op m’n schouder en zie je daar niks van gelukkig, al het dode is er ook wel af maar toch verf ik het binnenkort weer terug naar m’n eigen haarkleur. Dus denk nog even een keer na voordat je het verft zou ik zeggen

Ik heb hetzelfde als jou…

@ Fossil,

Nou ik heb het allerlei kleuren gehad onderhand. Koperrood (wat uitgevallen was naar knalrood), blonde plukken, lichtbruin, donkerbruin, chocoladebruin…

Wat dat betreft ben ik net zo’n kleurenbol. Maar goed, mn haar geheel naar wat lichter is sowieso wel lastig…

Oke, nouja je moet het zelf weten natuurlijk.

Qua ‘onderhoud’ zou ik veel maskers gebruiken, conditioner en kokosolie ofzo. En eventueel gebruik maken van een serum als het er droog uitziet. Je kan ook af en toe een kuur doen bij de kapper

En wat houd zo’n kuur in dan, bij de kapper?

Up. Er wordt niet gereageerd op mijn vraag in het grote kapseltopic. Dus moet ik dit uppen.

Ik zou het niet doen. Er bestaat niets om je haar van bruin naar blond te krijgen en het niet te beschadigen. Als je had gezegd dat je een rode gloed wilt of zo had je nog wel henna gehad, maar er bestaat helaas geen henna voor bleken of blonderen :’)

En als je het toch wilt doen zou ik het bij de kapper laten doen en het heel erg goed verzorgen.

je moet zowieso blonderen. om je haar uberhaupt lichter te krijgen. Van blonderen gaat je haar pluizen droog worden en dood. :wink:
het enige wat je kunt doen is highlights laten zetten en hier een spoeling over dan heb je toch een soort effect. en een spoeling is juist goed voor je haar dus dat kan vast niet zoveel kwaad

Hmpf. Balen. Maar goed. Ik heb een voordeel dat ik krullen heb, en dat gaat best wel snel pluizen dus ik gebruik al én shampoo, én anti roos, én conditioner, én haarmasker die ik 10 minuten lekker in laat werken én serum :’]

Dus wat dat betreft verzorg ik m’n haar wel goed. Maar goed; ik ga sowieso donderdag naar de kapper, vragen wat de mogelijkheden zijn voor om mijn haar toch wat lichter te laten ogen

@ Clau94; ik heb al is highlights gehad. Helaas was dat niet zo’n succes. Ik wil dolgraag een mooi egale kleur. De vorige kapper had mijn onderlaag niet meegepakt omdat je die toch niet zag…

Misschien eerst blonde highlights?

Ik heb dezelfde kleur haar als jou. Ik heb toen platina blonde haarverf gekocht en toen was het heel mooi blond! Toen heb ik het elke dag gestyled zonder bescherming en was me haar zó dood.

gewoon doen. Je kan dit het beste bij de kapper laten doen want die stappen zijn voor jezelf heel moeilijk. Als het graag zelf wil doen dan kun je beginnen met waterstof peroxide in highlight in je haar te verdelen in strookjes. je laat het intrekken tot het lekker licht is. Ik zeg je nu alvast dat dit heel lelijk er uit gaat zien. Daarna doe je er een verf overheen in een lichtere tint die je wel mooi vind. Ik zou tcoh eerder een lichtbruin doen dan een blondtint want dat kan nogal eens geel/oranje uit gaan slaan. Wat de kwaliteit van je haar betreft a=na iedere verf beurt minimaal 2 weken wachten. Niet permanenten of stijlen en haarmaskers in doen minimaal 2x per week. Ik principe zal je haar dan wel gewoon goed moeten blijven :slightly_smiling_face:

Zelf maakt het me niet zoveel uit of mn haar droog is, zolang alles maar bevalt. Er zijn weinig mensen die tegenwoordig nog perfect gezond haar hebben.