Haren lang laten groeien.

Hallo allemaal,

Ik wil zo snel mogelijk mijn haren lang laten groeien (:

Ik doe nu iedere week een haarmasker van kokosvet in mijn haar en gebruik geen borstel meer maar een kam.

Hebben jullie nog tips voor mij?

Tijd is met een gemiddelde groeisnelheid van 1 tot 1,5 cm per maand van menselijk haar in in dit geval je beste vriend. :slightly_smiling_face:

Ja; je zou proberen om de groeicyclus van het haar te verlengen Minoxidil kunnen gebruiken.

Vitaminen nemen die gezond zijn voor haar en nagels, weet even niet hoe het heet!

Werkt nauwelijks, tenzij je grote hoeveelheden per dag slikt. En dan nog zal het nauwelijks redement opleveren, hooguit wat meer glans en wat dikker haar.

Was het leven maar zo makkelijk!

Ahw jammer, ik had toch het idee dat dat zou helpen, haha! ^.^
Iig goed verzorgen dan, om de 6 weken volgens mij dode haarpuntjes eraf. Blijkt dat je haar dan ook sneller groeit.

Ik denk dat je foliumzuur bedoelt. Maar dat slikken vrouwen ook als ze zwanger willen raken dus daar zou ik niet aan beginnen :’)

Geduld hebben.

Je haar groeit niet sneller omdat je de uiteinden eraf knipt?
Het haar ziet er alleen gezonder uit en het breek niet af.

Okee ik kom dus weer met dingen die allemaal niet werken, ik ga wel uit dit topic hahaha.

Broodje aap verhaal, want al je haar is net als vingernagels gewoon dood materiaal. Deze mythe is de wereld ingeholpen omdat veel mensen denken dat als je telkens een stuk van je haren afknipt dat het dan sneller groeit. Wel kunnen de uiteindes van je haren beschadigd raken, dan is bijknippen wel aan te raden, maar je haarwortels zullen na zo’n knipbeurt echt niet sneller een nieuwe haar produceren. Al zou je al je haar volledig afknippen dan zal je haar niet sneller teruggroeien dan als je al een langere haarlengte hebt.

Heeft verder ook te maken met het optisch effect dat korter haar sneller lijkt te groeien dan lang haar. Als je haar 15 cm lang is dan valt 5 cm erbij meteen op, bij een haarlengte van 40 cm zal 5 cm erbij minder snel opvallen waardoor het lijkt alsof je langer haar langzamer groeit.

Feit is wel dat je haar tot een jaar of 25 het ‘‘snelst’’ groeit en naarmate je ouder wordt de groeicyclus korter wordt en soms zelfs na het 40e levensjaar kan stoppen vanwege verandering hormoonhuishouding.

Hoezo, daarom niet? Dat slikken ze om een open ruggetje te voorkomen, je wordt er niet spontaan zwanger van of zo :wink:

Hoe dan ook: geduld, gezond eten, niet teveel stijltang en af en toe dode punten eraf.

is een fabeltje.

Dat schreef ik al in reactie # 9.

Lijkt me ook, maar k zou t hoe dan ook wel doen, want ik vind dode punten echt lelijk. Dan kan je nog zo’n goede conditioner gebruiken, niks gaat op tegen een keer in de paar (4-5) maanden een ministukje eraf.

Iemand je hoofdhuid een beetje laten masseren.

Ik ben ook bezig met mijn haar te laten groeien. Mijn haar was altijd heel vet en ik moest het elke dag wassen wilde het er niet verschrikkelijk vies uit zien. Nu doe ik eens in de tijd olijfolie in mijn haar, slaap er dan een nachtje mee en was het de volgende dag uit, dit zorgt ervoor dat ik mijn haar minder vaak hoef te wassen.

Geen idee of het echt zo is, maar volgens mij raakt je haar ook minder beschadigd als je het minder vaak wast. Ik probeer ook altijd lauw warm water te gebruiken als ik mijn haar uitspoel, in plaats van heet water. Heb altijd het idee dat het je haar minder beschadigd, dat je puntjes dus minder snel afbreken en dat je haar langer blijft.

Gewoon niet te veel aan doen, het groeit vanzelf.

Is het ook niet een kwestie van aanleg hebben? Iedereen heeft toch wel zo’n beetje een maximale lengte, right?

Hier zijn echt al zoooooooooveel topics over…

Nee maar toen ik het ergens vertelde kreeg ik meteen reacties van iedereen dat ik zwanger wou raken ed :hammer: