Haren krullen; welke haarspray?

Hallo Allemaal!

Voor het gala komende dinsdag wil ik mijn haren heel graag krullen. Nu heb ik van mezelf nogal dun en springerig haar, en kan ik ze ook echt alleen maar krullen als ik er veel haarlak in doe.

Nu hoorde ik van mensen dat je eerst haarlak in je haar moest spuiten en ze dan moest krullen, maar dit lijkt me ontzettend slecht voor je haar, of is daar een speciale haarspray voor?
En heeft een van jullie misschien ervaring met een krulspray, want ook die heb ik zien staan bij de kruidvat!
Of weet iemand een haarspray die gewoon heel fijn is?

Dus, Tips, advies en ervaringen zijn welkom ^^

Liefs.

ik zou het voor je het fest zelf hebt, zaterdag ofzo ff het kapsel uitproberen.
Volgens mij moet je niet eerst haarsparay doen en dan krullen…?
Beetje mouse kon volgens mij wel, en extra sterke haarlak daarna erin

Mousse, krullen en dan hele bus haarlak erin spuiten, dan moet het wel blijven zitten haha

granier fructis is heel goed en ruikt heel lekker

Als alle eerste moet je je haar gewoon wassen. Daarna moet je een soort speciale mousse in je natte haren doen. Bijvoorbeeld een speciale krulmouse van Loreal, of een normale mousse van Wella. Nou doe je lekker een flinke dot op je handen, en verdeel je dat over je haarlokken. Als je het allemaal verdeeld heb, ga je het fohnen. Je haar wordt er sterker van, dus je krullen blijven heel lang zitten. Daarna krul je je haar als normaal. Als je heel je haar hebt gekrult, gaan we haarspray indoen. Je pakt gewoon lok voor lok op, en spray het van beneden naar boven. Zegmaar dat je gelijke lokken krijgt, niet van die dikke krokante stukken. (Tip: spray niet op het uiteinde van je haar. Daardoor wordt het uiteinde zwaarder, en kunnen je krullen uitzakken). Mijn favoriete haarspray is gewoon die van Wella, die groene. Lekker cheap trouwens :wink:

Veel plezier op je gala!