haren krullen ineens minder..

Hallo allemaal. Een paar weken geleden had ik nog een hele dikke bos krullend haar en ineens is dat veranderd in golven… hoe kan dit? vindt dit niet leuk!!

Ben je van shampoo/conditioner/serum veranderd ?

misschien is je haar gegroeid en zakken je krullen dus uit?

Dat kan dan de reden zijn. Het product kan heel veel bepalen voor je haar. Dat heb ik wel gemerkt met mijn eigen krullen.

Verschillende, maar ik let altijd op dingen zoals veerkracht, krul en repair. Nu heb ik geloof ik Care & Repair en Perfecte Krul van Andrelon. Actie bij Kruidvat :'D
Maar ben er gewoon tevreden over. Verder gebruik ik een krulspray. Ook een aanrader.
Sommige conditioners maken je haar heel zwaar, dus ik let daar ook op. Het mag je haar niet verzwaren.

Maar ik probeer nog steeds regelmatig wat uit.

Bij krullen kan je het beste een shampoo zoeken die je haar niet zwaar maakt :slightly_smiling_face: Weinig siliconen o.a., siliconen bouwen op in je haar en daar wordt je haar zwaar van en dan zakken je krullen uit. Gewoon beetje uitproberen wat voor jou werkt.

je haar kan ook ineens veranderen ja… ik had vroeger altijd krullen/slag het is sinds een halfjaar helemaal steil van zichzelf geworden…

Het kan aan de shampoo/conditioner liggen; zorg voor producten die je haar niet te zwaar maken.
Ook kan het er aan liggen dat je haren te lang of te zwaar zijn geworden, onder zwaar versta ik dik ( laten uitdunnen dus)
Of het kan liggen aan ontwikkeling van je haar, eens in de zeven jaar veranderd je haartype. Je kan dan ook van krullen naar ‘slag’ gaan, of zelfs naar stijl, maar dit begint dan alleen bij het ‘nieuwe’ haar, je uitgroei dus, tot het compleet uitgegroeid is.

ik gebruik nivea volume sensations !
Je wast het met die shampoo, ik gebruik zelfs geen conditioner meer :slightly_smiling_face:
Na het wassen krullen je haren al direct mooi en moet je er niets meer mee doen :slightly_smiling_face:

Het kan zijn dat na een tijdje je haarstructuur verandert ik ken mensen die van stijl haar naar een grote bos krullen gingen…

ja precies soms veranderd je haar gewoon ik had vroeger echt best veel krullen en nu is het bijna stijl met alleen nog slag erin. En ik weet van mijn moeder dat ze als meisje altijd steil haar had en later echt mooie krullen heeft gekregen.

Ik weet niet hoe oud je bent maar een plotselinge verandering van je haarstructuur kan ook iets te maken hebben met hormonen etc. heb ik ooit eens ergens gelezen.

dat komt door het klimaat

Dit topis van mei. Up alsjeblieft geen topics die niet meer relevant zijn.