haren heel erg pluizig na wassen.

heeii,
nou ik heb dus een probleem zegmaar,
elke x dat ik mijn haren heb gewassen is het heel pluizig en krijg ik het met niks meer weer gewoon mooi, dan doe ik het wel oook gewoon in een staartje maar het blijft 2/3 dagen ongeveer.
hebben jullie tips ofzo? ;3

xx

Echt statisch of gewoon pluizig?
Want als het alleen pluizig is dan zou je meer cremespoeling kunnen gebruiken.

Statisch met een kam ingespoten met haarlak er doorheen gaan.

Gebruik je een conditioner?
En ik heb zelf heel erg dik krullend pluizend haar gehad.
Ik gebruik zelf nadat ik mijn haar heb gewassen en het handdoek droog is een beetje creme van Andrelon voor krullend haar en mijn lokken zijn er echt minder pluizig van geworden. :slightly_smiling_face:

Maar je zou ook mousse of iets anders kunnen gebruiken. ^^
(Soms kan het ook aan de shampoo of conditioner liggen. Zoek een goede shampoo en conditioner voor jouw type haar.)

Ik heb hetzelfde! het is dan niet glanzend en de punten lopen niet gelijk zegmaar.
Ik weet niet wat je moet doen maar bij mij werkt het om af te wisselen met shampoo en niet te lang laten intrekken.

Shampoo voor stijl en glanzend haar gebruiken.
Rustig van onder naar boven kammen, laag voor laag.

oke ik ga het proberen thanx! :grin:

Misschien helpt het om niet met nat haar te gaan slapen, maar het meteen te föhnen?

dan zit het nogsteeds heel erg pluizig enzo ;s

misschien een serum voor pluizig haar proberen?

ja das wel een idee, dankje ^^

ik heb dat probleem dus ook , en ik heb krullend haar dus dan heb ik echt een vogelnest op mn hoofd,

ik moet 't élke avond wéér wassen en na het wassen doe ik er meteen een creme in (uit turkije, voor krullend haar) en dan slaap ik en de volgende dag is het maar hopen dat het er fatsoenlijk uitziet -______-

misschien minder vaak wassen? dat hielp bij mij door wassen en borstelen wordt mijn haar heel pluizig

Dat heb ik ook helaas, nog geen oplossing gevonden.

Juist niet. Teveel aan crèmespoeling maakt je haar pluiziger.
Een klein beetje aan crèmespoeling is het beste.

ik had daar ook eerst last van nu doe ik na het douchen zo’n speld in tot dat het droog is en het resultaat is mooi golvend haar :slightly_smiling_face:

http://pcmaf.org/shop/avactis-images/HorseHair-clip-sm-d_0.jpg

ik heb ook echt precies hetzelfde, maar ik denk dat dat komt doordat je haar erg afbreekt tijdens het wassen, dus heb ik nu van die shampoo voor beschadigd haar. en ik gebruik ook een spray tegen klitten, dan breekt het niet zo af tijdens het kammen:)

bedankt iedereen! :grinning:

Ik heb zelf krullen die soms best wel pluizig zijn, ook na het wassen. Maar sinds oil elixir van Gliss kur en glad en steil crème van Andrélon gebruik is het een stuk minder pluizig.
Ik had ergens gelezen dat olijfolie ook goed werkt. Ik heb het net in mijn puntjes gesmeerd en uitgespoeld.

Ik heb er ook last van… Wat bij mij redelijk helpt:

• antipluisshampoo + conditioner en 1x per week haarmasker
  • kammen met grove kam
  • daarna op nat haar een beschermend product (dat tevens tegen pluis werkt) op mijn haar smeren
  • daarna drogen met haardroger tot het halfdroog is
  • daarna anti-pluisproduct op mijn halfnatte haar doen
  • laten opdrogen door de buitenlucht
  • borstelen met Mason Pearson haarborstel
  • daarna haarserum opdoen

^alle producten die ik gebruik zijn van de Body Shop (Rainforest Collection), behalve de shampoo en conditioner, die zijn van John Frieda.

Moet je serum gebruiken als het droog is :wink: