haren groeien vrijwel niet: tips?

Hee allemaal,

Ik heb mijn haar ongeveer drie maanden geleden weer laten knippen en daarvoor had ik het een half jaar niet laten knippen. Maar, mijn haar is een een half jaar maximaal 1 milimeter is gegroeit ofzo. Ik vind het erg jammer want mijn haar is toen veel te kort geknipt (tot ongeveer mijn shouders) terwijl ik het graag veel langer zou willen.

Heeft iemand enig idee hoe je er voor kan zorgen dat je haar sneller groeit? Ik ken mensen waar van hun haar in een jaar (terwijl het tussendoor gewoon werd geknipt) vanaf een bob tot ongeveer iets boven haar heupen is gegroeit en mijn haar lijkt niet te groeien --’.

Alvast bedankt !

Ps. Ik wil het graag gewoon sneller laten groeien, geen extensions ofzo.

Ik heb een keer de tip gelezen om 's avonds als je in bed ligt 10 minuten ondersteboven liggen (zodat je haar naar beneden valt als je snapt wat ik bedoel). Dan stroomt er meer bloed naar je hoofd en hebben je haarzakjes meer voedingsstoffen en werken ze sneller.

Volgens mij wordt het echt gewoon heel lang wachten.

Als je krullen hebt kun je je haar wel stijlen, dan lijkt het wel langer… Maar dat is dan ook de enige tip die ik je mee kan geven ):

:’’)

Dat ja. Er zijn volgens mij niet echt middeltjes om je haar sneller te laten groeien.

ik wil ook lang haar :frowning_face:

Dat is gewoon genetisch bepaald, hoe snel en lang je haar groeit.
Bij de ene groeit het snel en heel lang, bij de ander niet.
Bij sommige mensen groeit hun haar nou eenmaal maar tot een bepaalde lengte, maar dat kan idd best rot zijn als je lang haar wil:)

Oohjah, gebruik geen haargroeimiddeltjes ofzo. Dit zijn echt slechte en vaak chemische middeltjes waardoor je je haar voorgoed beschadigd, en je het dus sowieso wel kort moet laten knippen om het misschien nog gezond te krijgen.

Ik weet niet waar je dat hebt gelezen, maar het slaat echt helemaal nergens op :’)

ik denk dat er niks aan te doen is, bij de een groeit het nou eenmaal sneller dan de ander. Beetje stomme vraag : `Heb je dan ook dat je lichaamshaar langzaam groeit? ` Want dan ben je er wel mee gezegend…

Het schijnt zo te zijn dat ieder haar een maximale groeilengte heeft, misschien heb je de pech dat het bij jou niet langer kan groeien dan schouderlengte…
Maar er zijn genoeg middelen die de haargroei stimuleren op de markt, en idd ook bepaalde pilletjes bij de drogist, ik zou daar eens naar kijken!

Het is bij iedereen anders bij de een groeit het sneller dan bij de ander, ga geen chemische troep gebruiken. :’)

Trouwens, wel uitkijken met wat je gebruikt. Misschien kun je eens met een kapper overleggen.

Het is inderdaad genetisch bepaald, bij de een groeit met sneller dan bij de ander ja en bij de een kan het langer door groeien dan bij de ander. Voeding/stress/leefstijl speelt trouwens ook een rol. En ze zeggen dat het in de zomermaanden ook veel sneller groeit als in de winter. Dus misschien groeit het de komende maanden wel iets sneller?

Wachten. Oh, en in de zomer groeit je haar meestal sneller! (:

ik merk: vooral niet te veel aandacht aan geven. en niet elke avond gaan wensen dat je lang haar hebt: toen ik zes was, wachtte ik altijd tot op de klok (TIJDELIJK) de cijfers 22.22 stonden en dan wenste ik lang haar. na een tijdje was mijn haar echt heel lang, maar dood, dus werd het er helemaal afgeknipt. lang haar voor TIJDELIJK dus :slightly_smiling_face:

Toen ik 6 was sliep ik om 22:22 :’)