Hardloper zonder conditie

Jep, that’s me. Ik vind het heerlijk om 's avonds een paar kilometer te lopen. Maar ik hou het nooit zo lang vol. Ik krijg zijsteek of buikpijn en meer dan de helft wandel ik. Ik had gedacht dat het wat beter zou gaan nu ik elke dag 28 km fiets naar school en terug, maar ik merk nog weinig verschil! Ik zou heel graag een betere conditie willen, dus als iemand tips heeft of iets anders, zou ik het heel graag horen =]

Haha heb ik ook!
Ik vind het ook heerlijk om lekker buiten uit te rennen.
Dus ik profiteer even mee van die tips als je het niet erg vindt :stuck_out_tongue:

Oke ;]

Opbouwen: loop steeds een stukje langer. Ik weet hoe vervelend die steken zijn; probeer dan je buik aan te spannen terwijl je loopt. Probeer elke week bijv. 1 minuut langer te rennen en wandel daarna de rest, tenzij je natuurlijk langer kunt rennen :slightly_smiling_face: probeer door te zetten, uiteindelijk ren je dat hele stuk. Een goede warming-up is ook erg belangrijk. Succes!

Denk ook aan je ademhaling…door je neus in, door je mond uit. Houd je ademhaling rustig, ga niet hyper lopen ademhalen want daar word je nog vermoeider van.

Bedankt =D

Google eventjes :slightly_smiling_face:

Het heeft natuurlijk geen nut als je je grenzen niet verlegt. Je traint je spieren ook door steeds meer gewicht te heffen.
Het beste is dus om als je het gevoel hebt dat je echt niet meer kunt toch nog 5 minuten door te rennen. Daarnaast train je je conditie pas na 20 minuten.
Voor het fietsen geldt dus hetzelfde, je kunt wel de hele tijd op het zelfde tempo fietsen, maar dat heeft geen effect op je conditie. Het houdt je misschien meer in vorm, maar je conditie verbeterd pas als je harder fietst.
Ook moet je af en toe wisselen van oefeningen, anders went je lichaam aan de oefeningen en heeft het op den duur minder effect. (Zo is het ook goed eerst 10 min. hard te fietsen, dan 5 min zachter, dan weer harder etc.)

Oké, ik zal het 'ns gaan proberen =]