Hardlopen. Wat kan ik t beste als avondeten nemen?

Hallo iedereen.

Ik heb vanavond afgesproken met een vriendin van me om te gaan hardlopen en ik loop normaal nooit zo laat. Als ik t doe dan is dat voor t avondeten.

Nu vroeg ik me af wat ik nu t beste zou kunnen eten en op welk tijdstip ongeveer.

Ik zat te denken aan dingen als

  • Kom magere yoghurt met musli
  • Roerei
  • Pasta
  • Een stuk fruit (banaan)

Wat zouden jullie met wel en niet adviseren en zou ik t beste dit in kunnen nemen een uur van tevoren of eerder?

Verder: Die vriendin van me heeft al zeker een halfjaar niet meer hardgelopen. Hoelang zou goed zijn om te beginnen? 20 minuten of is dit te lang?

Vaak beginnen maagklachten pas later in een training op te spelen, dus als je ‘maar’ 20 minuten gaat, zal ik me er niet al te druk over maken :slightly_smiling_face:
Roerei en yoghurt lijkt me niet zo’n goed plan, eiwitvertering duurt langer en yoghurt geeft je misschien een te vol (en dus drukkend) gevoel. Het beste bestaat je maaltijd uit makkelijk en snel verteerbaar voedsel, dus geen bergen groenten, vet vlees/vis of enkel eieren. Pasta is dus een goed plan!
Een uur wachten na het eten lijkt me w voldoende, maar dit is echt een kwestie van uitproberen!

Ik ben sinds kort ook weer gaan hardlopen en ik merk inderdaad dat pasta’s/rijstgerechten het gunstigst zijn om vooraf te eten, omdat dat niet ‘omhoog’ komt en makkelijk verteert.

Ik wacht meestal 1 tot 1,5 uur tot ik ga hardlopen, dan krijg je er ook veel minder last van.

Kun je niet beter een uur na het avondeten hardlopen?