Hardlopen voor school

Ik moet met school hardlopen, een soort sponsor loop maar ik heb echt een conditie van 0 en kan er niet onderuit komen want dan moet ik hem aan het eind van het jaar inhalen, heeft iemand tips?? (ik doe 2,5 kilometer)

De laatste tijd heb ik al vrij snel last van pijn bij mijn enkel bij het rennen. :sob::muscle:

Wordt het gecontroleerd of je wel echt hardloopt? Anders kun je ook gewoon wandelen toch? Gewoon rustig aan doen 2,5 kilometer valt wel mee

Je kan ook aan een docent doorgeven dat je last hebt van je enkel en dan vinden ze het misschien goed als je meer loopt dan hardloopt. Ik hoop dat je er iets aan hebt en succes met je 2,5 kilometer.
Xjes Mij

hoe lang heb je nog voor de loop is?

anders kan je namelijk snel een conditie van 2,5 kilometer opbouwen en dat op heeeel rustig jog tempo volhouden. bij ons op school doen ze aan de daily mile elke dag weer lopen de eerste jaars 1,6 kilometer hard is beter voor je conditie en leervermogen maar hiervan merk je het verschil al na een week. dat het je veel gemakkelijker af gaat. als je daarom vanaf nu drie keer in de week twee kilometer gaat lopen en steeds op sneller tempo dit heb je namelijk zo gedaan. kom je makkelijk door die 2,5 km en als het ook nog voor een goed doel is heb je al helemaal motivatie toch? :wink:

2,5 kilometer is echt niets.
Ga oefenen. Want misschien heb je juist last van je enkel omdat je een hele dag niets doet.
Begin met snelwandelen en houdt dit 1 liedje vol. Doe daarna1 liedje gewoon wnadelen en dan weer een liedje snelwandelen.
Daarna kan je het opbouwen tot 1 liedje hardlopen, 1 liedje wandelen, 1 liedje snelwandelen 1 liedje wandelen 1 liedje hardlopen, 1 liedje wandelen, 1 liedje snelwandelen enz.
Daarna kan je steeds verder en verder en uiteindelijk kan je makkelijk 2,5 kilometer hardlopen.

oefenen en trainen.
En als je het echt als een drama ziet gewoon je enkel als excuus gebruiken, en dan aan het eind van het jaar ziek zijn ofzo.