hardlopen voor of na het eten?

Mijn vriendin vertelde me dat als je eerst hardloopt en dan eet, dat je dan afvalt. Als je dat andersom doet, krijg je spieren.
Nu vroeg ik me af of dit klopt?
En wat is het beste? Ervoor of erna?
Xx

Ik weet het niet maar ik zou niet vlak na het eten gaan sporten, dan krijg je zo’n steek in je zij omdat je te weinig bloed beschikbaar hebt voor je spieren.

Ervoor is wel beter, hardlopen op een volle maag is niet zo prettig. Maar qua spieren/afvallen maakt het volgensmij niks uit.

Voor het afvallen/spieren krijgen maakt het niet uit. Het lijkt me alleen niet zo prettig om met een volle maag te gaan hardlopen.

Ik wissel het altijd af, als ik 's ochtends ga ga ik voor het ontbijt en 's avonds 1/1,5 uur na het eten. Maar wat nou beter is weet ik niet eigenlijk.

Je kunt beter voor het eten joggen, dan heb je waarschijnlijk geen last van een steek in je maag. Maar je krijgt hoe dan ook spieren van sporten, of je nou voor of na het eten jogt.

Het is geloof ik beter om voor het eten te sporten, omdat je dan eiwitten en koolhydraten nodig hebt. Je moet sowieso niet gaan sporten als je nog de hele dag niets gegeten hebt, maar bijvoorbeeld rond een uurtje of 5 ofzo voordat je gaat eten.

Ik zou voor het eten gaan joggen. Met een volle maag ren je niet zo lekker denk ik.

X.

Het maakt niet zoveel uit. Maar veel mensen vinden voor het eten idd fijner omdat ze er anders last van hebben. Ik heb wel meer energie en puf als ik sport na het eten, dus ik laat mijn eten een uurtje of anderhalf zakken.

Toen ik nog sportte ging ik altijd na het eten, omdat ik anders bang was dat ik flauw viel.

ik ging wel eens na het eten, nu nooit meer, ik moest der een x van overgeven, vond ik niet zo prettig.
Ik ga eigenlijk nu altijd in de ochtend, of als het niet anders kan rond 9 uur
s’ avonds als ik allang heb gegeten.

Ik eet meestal na het hardlopen, vind ik fijner! :slightly_smiling_face:

Geen idee of dat wat jouw vriendin zegt klopt, maar ik vind hardlopen voor het eten fijner. Dan heb je een lege maag, en dat loopt gewoon veel lekkerder. Als je na het eten gaat heb je of een volle maag, waardoor je eerder steken krijgt, of het wordt heel laat, want als je geen steken wil moet je toch wel minimaal 2 uur wachten tot je kan gaan lopen!

Wat die vriendin zegt is onzin. Maar volgens mijn vader moet je zowel niet vlak voor als vlak na het eten hardlopen. Hij gaat vaak hardlopen, komt thuis, even rusten (kwartiertje/halfuurtje), dan douchen en daarna pas eten. Of hij eet en gaat dan een uur/anderhalf uur op zijn vroegst pas lopen.

Het maakt niet uit wanneer je het doet, als je het maar doet. Tijdstip maakt echt geen verschil!

Vlak voor het eten lopen vind ik niet relaxed omdat ik dan weg ga met trek, waardoor ik hongerklop riskeer bij een langere duurtraining. Ik loop meestal 2 uur na een maaltijd. Dat geldt dan zowel voor 's ochtends, als 's middags en 's avonds. Dan heb ik namelijk wel de energie van de maaltijd, maar niet meer de volle maag.

Dit topic heb ik van de week ook beantwoord.
1,5 tot 2 uur na het eten.
Anders voor het avond eten.
's Ochtends op een sappie met fruit.