hardlopen met spierpijn?

haaaaj allemaal,

oke ik ben eergisteren weer eens begonnen met hardlopen… (met dat programma start to run C=) nu heb ik dus nog steeds spierpijn. niet heel erg, maar het doet wel nog steeds pijn als ik loop xD

is het heel erg als ik zo weer ga hardlopen? of is het beter om mijn benen wat rust te geven? het liefst volg ik dat programma gewoon, dus dan zou ik vandaag moeten hardlopen… maar als de spierpijn alleen maar erger word dan pass ik xD

Mijn vader is trainer van start to run XD
Nee maar ik zal anders wel even aan hem vragen.
Spierpijn is trouwens juist best wel goed! En normaal is het binnen 3 dagen over.

Ik zal vanavond (als je nog geen antwoord hebt) wel even aan hem vragen :grinning:

als ik jou was zou ik gewoon gaan lopen. Door de bewegingen van de spieren wordt het melkzuur, wat de spierpijn veroorzaakt, afgevoerd. Dat is ook de reden waarom je met spierpijn gewoon door moet gaan met alles, als je stil zit blijft dat melkzuur langer zitten.
zorg wel dat je je nu niet weer zo rent dat je vreselijke spierpijn krijgt, maar doe het rustig aan. Goede cooling down er bij en lekker warm douchen. :slightly_smiling_face:

@madebymy
haha ik denk dat jij het over een andere start to run heb? xD want ik gebruik dat programma voor op je ipod xD maar naja, ik ga wel ff hardlopen… zoveel kwaad kan het toch niet? ik heb van mezelf een goede conditie, maar ik heb echt al zoooo lang niet hard gelopen… dus mijn conditie staat nu weer op 0 xD

ow! nou dan kan het geen kwaad C= naja dan ga ik nu ff een half uurtje hardlopen ^^

Als je nu gaat hardlopen dan loop je je spierpijn er een beetje uit (maar de kans is er uiteraard wel dat je daarna weer spierpijn hebt ;p haha)
iig, t kan een kwaad ofzo!

Start to run is een hardloop schema meestal ga je dan hardlopen met een groep en een trainer.
Maar blijkbaar kan het dus ook met je Ipod XD

Succes!

Met spierpijn kun je gewoon lopen, maar vergeet de warming up en cooling down nooit (;

anders is het slecht voor je spieren en als je dat doet, heb je sowieso 90% minder spierpijn

Na het hardlopen kan je best even stretchen (of hoe noem je dat?) dan heb je dat namelijk de volgende dag niet :slightly_smiling_face:
Ik zou niet gaan lopen, want het kan misschien dat je dan een kramp krijgt
en met dat hardloopprogramma moet je niet elke dag in de week toch? dat is maar 3 keer in de week, dat heeft zo z’n redenen hoor. Om de dag gaan lopen zodat je spieren voldoende rust krijgen.

Het is heel goed om even door de pijn heen te lopen, maar je moet er wel voor zorgen dat je warming up en cooling down in orde zijn…
Zoals kaBOOM al zei dus. (:

Ik loop de spierpijn er dan juist uit (:

Je moet sowieso ervoor en erna stretchen, en het is het beste om om de dag te rennen, of in ieder geval niet 2 dagen achter elkaar. En je kunt wel gewoon rennen met spierpijn hoor.

haha ik ben ondertussen al weer terug van het hardlopen xD en ik zweet me kapot O_o ik denk dat de spierpijn nog wel even blijft xD en al helemaal omdat ik nooit waming ups enzo doe >_> helemaal vergeten… maargoed volgende keer weet ik waar ik dan op moet letten C=

ow maar nog iets! ik heb na het hardlopen altijd last van mijn kaken! ik denk door het ademen… maar hoe moet je goed ademen?? want ik let er eigenlijk niet echt op… ik adem gewoon door mijn mond in en uit…

volgens mij kun je het beste door je neus in ademen en door je mond uitademen! succees !

Volgensmij is het juist goed om te bewegen/sporten als je spierpijn hebt. Zo gaat de spierpijn sneller weg.