Hardlopen en aankomen.

Hoii!

Ik ben 13 jaar oud, ben 1.65m en weeg 50 kilo. Ik wil al een tijdje aankomen en daar ben ik ook mee bezig maar sinds kort zit ik op een sport (korfbal) en merkte dat mijn conditie niet heel geweldig was dus ben begonnen met hardlopen. Maar nu ben ik juist bang dat ik heel veel af ga vallen door het hardlopen. Ik loop 3x in de week met dit schema http://www.run2day.nl/hardloopschema-beginner en ik merk dat ik heel veel honger krijg. Moet nu juist meer gaan eten of stoppen met hardlopen?

Alvast bedankt xx

Als je wilt aankomen moet je sowieso na een hardloopsessie je kcal die je verbrandt hebt ook weer aanvullen. Sowieso moet je meer kcal eten dan je verbrandt als je wilt aankomen :slightly_smiling_face:

Hoezo wil je trouwens aankomen? Je bent nog best wel jong dus de aankomende jaren zul je ongetwijfeld nog wat veranderen qua lichaam! :slightly_smiling_face:

Ja, zat ik ook al aan te denken. Ik denk dat ik het maar eens ga bijhouden met S Health of zo.

Nou ik heb het idee dat ik heel dun ben, en ik heb hele dunne benen dus als ik gewoon sta kan ik ze niet tegen elkaar aan doen dus heb ik zo’n gapend gat tussen mijn benen.

Ik ben 19, 1,65 en 53 kilo. En ik heb vrij dikke benen vergeleken met de rest van mijn lichaam. Dus ik denk dat mijn vet naar mijn benen vooral gaat, en dat van jou ergens anders heen. Want ik vind mezelf niet té dun ofzo. Al heb ik wel wat spiermassa.

Inderdaad is het belangrijkste dat je alle verbrande calorieën er weer aan eet. Kies dus voor volle producten, zoals volle melk/volle yoghurt/volle kwark, pindakaas bij je fruit, extra beleg op je boterhammen etc.

Je wil aankomen en je hebt honger… extra eten lijkt me dan het goede antwoord.

Meer eten :slightly_smiling_face: Anders misschien naar de dietist? Je huisarts kan je doorverwijzen. Hij/zij kan dan samen met jou een eetlijst opstellen waarmee je gezond kunt eten maar wel wat aan kan komen.

Ik vind opzich wel dat ik veel eet. Maar hoe kan ik ervoor zorgen dat er meer vet naar mijn benen gaat?

Spieren kweken, dan worden je benen ook breder…

Je kunt je vet niet ergens heen sturen, anders had niemand een dikke buik :wink:
Maar zonder gekkigheid, ik val niet echt af van hardlopen ieder geval. Zolang je er geen krachttraining bij doet zal het ook niet zo snel gaan. Denk dat je het beste gewoon meer kunt gaan eten inderdaad (wel gezond/ normaal natuurlijk). Als je dikkere benen wilt zul je spieren moeten kweken inderdaad. Maar vooral veel geduld hebben ook dan.

Genoeg erbij eten, dan kom je wel aan.

Gewoon goed blijven eten, en zelf iets meer omdat je nu intensiever sport dan voorheen. Misschien werkt meer noten,avocado, banaan en dat soort dingen eten goed.

Maar als je dan bv. squats gaat doen voor dikkere benen, krijg ik allemaal reacties dat mensen dat doen om hun benen dunner te krijgen. En nu snap ik niet echt hoe ik mijn spieren daar moet kweken…

Ik heb mijn hele leven een ‘‘thigh gap’’ zonder dat ik het echt wil. En ik vind het echt vreselijk.

Ik denk dat je vooral wat meer tevreden moet proberen te zijn met jezelf. Je bent 13, dat betekend dat je lichaam ook de puberteit in gaat. Over een paar jaar zie je er hoogstwaarschijnlijk heel anders uit.

dat laatste is onzin, squats specifiek helpen niet bij het krijgen van dunnere benen. Als je dunnere benen wilt dan moet je of afvallen, en dan kan je ook niet bepalen waar je vet verliest. Of je moet juist NIET je benen trainen, om daar spiergroei te verminderen.

Squats en andere beenoefeningen, samen met genoeg eten en veel eiwitten eten, zorgen juist voor spiergroei EN DUS dikkere benen!!

Verder ben ik het eens met Traveler. Je bent prima zoals je bent, probeer je wat minder te richten op specifiek onderdelen van je lijf. Eet goed, sport wat, en voel je daar lekker bij!

Heel erg bedankt!

Is dit filmpje niet heel handig? Drive By Inner Thighs Challenge Workout - YouTube

Als puber was ik altijd een plank met nergens een vetje te bekennen. Nou, dat is nu wel anders hoor :wink: Het zegt niets hoe je eruit ziet als je 13 bent.

Meid ik had ook altijd stokjes en toen ik eenmaal flink de puberteit in ging was dat snel verdwenen. Dikkere bovenbenen en heupen is typisch iets wat zich ontwikkelt bij vrouwen in de puberteit. Dus ik zou jezelf er niet teveel op fixeren, dat heeft geen zin want je kunt de tijd niet vooruitspoelen.
Dat je sport is natuurlijk heel gezond en dat zou ik ook zeker blijven doen. Als je er daarnaast voor zorgt dat je niet te weinig eet, dan val jij echt niet af door het hardlopen hoor :slightly_smiling_face:
Kijk ook eens in het ‘wat heb jij vandaag gegeten’ topic of het ‘samen aankomen’ topic, daar kun je heel veel tips vinden over wat genoeg eten is voor jou.