Hardloopschema

Hey allemaal!

Ik weet dat er ergens een topic voor beginners was - maar ik kon het niet meer vinden! Ik had toch een brandende vraag, dus ik dacht ik stel hem even zo!
Ik wil al langer beginnen met hardlopen en zeker omdat mijn voetbaltraingen nu gestopt zijn. Mijn probleem is echter dat de beginnersschema te makkelijk voor mij zijn (1 min. rennen - 1 min. lopen is veel te makkelijk!), maar de schema’s voor gevorderden weer te moeilijk is.
Weet iemand misschien een schema dat een soort van voor ‘ertussen’ is?

Alvast bedankt!
Yffiee

Dat heb ik dus ook nodig! Vanavond laatste voetbaltraining en dan ook weer beginnen met hardlopen. :upside_down_face:

Je kan van die schema’s vast wel ergens op google vinden. En anders kan je misschien zelf een schema bedenken die bij je past. Jij weet zelf wat je aankunt en volhoud.

hey,

OMG ik zoek al 2 weken lang naar een goed hardloopschema :’) (meestal op internet staan van die schema’s die volgens mij onmogelijk zijn ._. so lekker handig) ,want het volleybal seizoen is bijna afgelopen dus ik wil ook gaan hardlopen :laughing: . So beter reageerd er iemand die een perfect schema heeft voor beginners (ik ben beginner :’) )

xxx
sharon

Kan je anders niet bij een beginnersschema een paar weken verder beginnen? Dat je een paar weken overslaat die je echt te makkelijk lijken?

tip: download de nike running app en gebruik die schema’s!

Die beginnersschema’s met 1 minuut rennen, 1 minuut wandelen zijn vaak niet zozeer bedoeld voor mensen die daar echt moeite mee hebben, maar geven je lichaam de kans om langzaam aan een andere manier van bewegen te wennen. Hardlopen is één van de meest intensieve sporten voor je lichaam, en een blessure loop je, zeker als beginner, gemakkelijk op. Daarnaast is hardlopen ook een andere belasting dan rennen tijdens voetbal (daar sprint je meer ipv de hele tijd hetzelfde tempo rennen), waardoor je conditie waarschijnlijk wel voldoende is om in een latere week te starten, maar je lichaam daar nog niet op berekend is.

Ik zou gewoon beginnen met een beginnersschema. Beter nu wat langer over een bepaalde afstand doen dan geblesseerd of overbelast raken waardoor je helemaal niet meer kan lopen.