hardhandig/agressieve vriend

Hoi meiden :slightly_smiling_face:
ik zit met iets
ik heb nu bijna 2 maand een vriend, een hele lieve jongen
maar het probleem is dat hij best wel agressief/hardhandig is. Hij pakt me af en toe best wel stevig/pijnlijk vast, ook met stoeien merk ik gewoon dat het niet voorzichtig gaat en soms ook gewoon blauwe plekken krijg. Ook qua opmerkingen komt hij best gewelddadig over af en toe (bijv. ‘ben stil of ik sla je tegen de grond’ wel op redelijk sarcastische toon, maar toch…), ook op seksueel gebied komt hij een beetje ‘dwingerig’ over, terwijl hij wel zelf duidelijk zei dat hij geen seks wou als ik dat niet wou omdat hij niet wilde dat ik spijt kreeg.

Nu heb ik denk ik wel uitgevonden waardoor het komt, hij is zijn hele jeugd geestelijk mishandeld door zijn echte vader en een paar keer zelfs fysiek, nu woont hij een jaar bij zijn moeder en stiefvader, maar heeft nog steeds last van zijn problemen (redelijk depressief, automutilatie…) terwijl zijn ouders gewoon denken dat het goed gaat. Met zijn vader heeft hij geen contact meer.

Ik heb hem al verschillende keren duidelijk gemaakt dat ik het vervelend vind en dan zegt hij zelf dat hij weet dat hij zo is en het hem echt heel erg spijt, maar toch gebeurt het iedere keer. Nu heb ik alleen zijn slechte kant beschreven, maar hij is echt een lieve jongen, die heel beschermend is, maar een moeilijk verleden heeft gehad.

Ik ben eigelijk ten einde raad… ik weet niet hoe ik dit op moet lossen en ik wil hem écht écht niet kwijt…

Iemand die me kan helpen?
xxx Liefs.

Ik lees dat je hem écht niet kwijt wil, maar alsjeblieft bedenk je goed waar hij mee bezig is. Ik herken dit precies in mijn ex, en uiteindelijk heeft hij mij mishandeld. Alsjeblieft denk goed na.

Het ziet ernaar uit dat hij er echt graag iets aan wil doen, anders zou hij niet zo begrijpend reageren en zijn excuses aanbieden.
Heeft hij ooit al met een psycholoog gepraat? Dat kan echt erg helpen om het kwijt te raken en het een plekje te geven. Misschien dat hij zo dan ook inziet dat er écht iets moet veranderen.

Klopt, hij is ook doorverwezen naar een psycholoog en ik heb hem ook al verteld dat hij er over moet praten. Het eerste probleem is dat hij heel moeilijk over gevoelens kan praten en het tweede is dat hij het niet wilt.

@ Boven:
Ik denk niet dat hij het met opzet doet… Dat gevoel heb ik niet. Ik denk meer dat het op een plagerig/speelse manier bedoelt is maar dit anders uitpakt dan hij denkt. Hij is ook groter en sterker dan mij misschien ligt het daar aan, maar hoe hij doet is gewoon iets te hardhandig naar mijn mening…

Je moet zoon jongen niet willen!! zoon gast is gevaarlijk en niet alleen voor jou.

Op ten duur gaat hij JOU slaan. en dankun je niet meer terug. kap ermee en zorg dat je een jongen krijgt die lief en teder is voor je

kijk hij kan er misschien niks aan doen dat hij zo is
en aangezien je hem echt niet kwijt wil zal ik als ik jou was hem nog proberen te helpen
maar als er na een tijdje niks veranderd moet je misschien toch bedenken
dat hij niet de juite jongen voor je is

Jij bent echt heel erg irritant bezig hier op het forum, met je vervelende en onzinnige reacties.

Verder ben ik het eens met Paradox.

dit is moeilijk zeg, want het klinkt niet alsof hij dit zelf ook wilt. praat met zijn ouders? of mischien dat je vriend met iemand kan gaan praten?

wel dr over praten dat die wat voorzichtiger doet en als het te erg word liefs daarvoor al egt weggaan hoe lief die daarna ookweer is

Pff lastig, uit zijn reactie kun je wel opmaken dat hij het ook echt vervelend vindt, en er spijt van heeft. Misschien kan hij professionele hulp inschakelen? Want ik weet niet of het hem lukt in zijn eentje hiervan af te komen, het lijkt erop dat hij nog best wel zit met dingen uit het verleden. Hopelijk kunnen jullie er dan samen uitkomen (:

Als hij het zelf ook vervelend vindt zal hij toch moeten inzien dat hij hulp nodig heeft anders zal het toch misgaan tussen jullie. En dat willen jullie allebei niet natuurlijk! Ik begrijp dat het voor hem moeilijk is om hulp te zoeken en aanvaarden maar ik denk dat dat wel de enige manier is om ervoor te zorgen dat jullie relatie een toekomst heeft.

Pas goed op jezelf, huiselijk geweld begint vaak met kleine dingetjes. Let goed op en als je echt bang begint te worden moet je weg. Vertrouw je instinct hierbij. Ik zeg niet dat je bij hem weg moet, maar ben je wel bewust van het feit dat mannen die dit gedrag vertonen vaak echt gewelddadig worden. Zorg gewoon dat je daar geen slachtoffer van wordt. Excuses zijn mooi en prettig, maar het geeft geen garanties voor je veiligheid en dat hij wil veranderen. Bouw niet mee aan je eigen ellende.

Hij doet het vast niet express…!

Misschien is het een goed idee aan hem voor te stellen naar psycholoog te gaan, het is denk ik moeilijk om erover te beginnen, maar het kan wel veel helpen.