Harde of zachte lenzen

Ik ga straks dus mijn lenzen ophalen. Ik heb zachte lensen besteld. Ik heb nu dus nog een bril.
Maar als ik mijn lenzen opga halen moet ik het dus eerst leren.

Hebben jullie dit ook gehad? En hoelang duurt dat ongeveer? en wat is beter harde of zacht lensen?

Toen ik voor het eerst lenzen ging ophalen durfde ik het niet. Dus deed die man het bij mij, maar ik moest het zelf ook een paar keer proberen. Het voelt heel koud in je oog haha. Ik heb zachte lenzen. Met de lenzen die ik heb is het niet erg als je daar een keer mee slaapt want die laat veel zuurstof door ofzo zei die man? Achja, veel plezier. xx

En ik moet dus ook nog alleen!

Ik vond het eng, de eerste keer, ik heb zachte lenzen en volgens mij is dat ook het beste…
Maar het valt allemaal wel mee na de eerste week (:
Je moet alleen wennen aan de goede onderhoud…
en zoals kussjedaphne het zei, het voelt koud aan in je oog, maar da’s niet eens een erg gevoel xD

Valt mee hoor. Als ze je het goed uitleggen tenminste haha
Succes!

ik heb zachte lenzen, ik heb er bijna nooit last van =D en als je eenmaal weet hoe je je lenzen in moet doen(ik doe het voor het opmake) en qua wat beter is dat moet je aan de optice(of hoe je eht ook schrijft) vragen maar dat is kennelijk zachte lenzen voor jou , anders had je wel harde moeten bestellen. maar je moet er niet mee gaan slapen( dan heb je de volgende dag ontzettend pijnlijke en rooie ogen, spreek uit ervaring)

Succes!

Zachte lenzen zijn zoo chill! Bij mij duurde het niet langer dan 10 minuten, maar ze vertelde me dat sommige wel eens terug moesten komen omdat het niet in 1 keer lukte! Dus maak je geen zorgen:D

ik heb ook een tijdje lenzen gehad, en de opticien legte het gewoon heel goed uit zodat ik het ook snapte. en de lens gaat heel makkelijk in je oog.
nouja, bij mij dan. ik weet niet hoe dat bij anderen is.
maar veel succes!

Binnen 10 minuten was ik de winkel uit!
Kom ik thuis.
Vader: Doe die bril toch maar weer op!
Ik: Hoezo dat dan heb die lensen nu toch niet niks voor niets?
Vader: Bril vind ik mooier!

hahahahahahahahhh

Harde lenzen zijn beter, als je dan wat in je oog krijgt voel je dat en gaat je oog tranen en is het er weer uit. Met zachte lenzen voel je dat niet en dat vuiltje beschadigd je oog dan.
Maar dat zal wel wat meevallen .

Bij mij duurde het een kleine twintig minuutjes. Ik had nog nooit een bril gehad, dus was er te veel lichtinval voor mij, waar ik erg aan moest wennen. Leren moet geen probleem zijn, tenzij je ogen er nog erg aan moeten wennen en ze proberen uit te tranen of dat je meteen al hele droge ogen krijgt.

Harde zijn beter, maar mijn opticien zei dat zachte makkelijker en fijner waren.

harde lenzen zijn beter voor je ogen maar zitten niet lekker vind ik zelf. Ik had eerst harde lenzen maar die voelde ik zo in me oog zitten dus heb ik nu zachte lenzen. Die zitten veel lekkerder ik heb het gevoel alsof ik helemaal niets in me oog heb zitten.

Zachte lenzen zijn volgens mij echt 10x fijner. Ik heb ze zelf ook en een vriendin van mij had eerst harde, maar die kon ze nooit zelf indoen en had er altijd last van. Ik heb er echt bijna nooit last van. Ben er alleen zaterdagavond 1 verloren haha. Teveel in mijn ogen gewreven omdat ik heel erg boos was op een meisje,…

ik heb al vanaf groep 5 lenzen.
je kunt het zeker binnen een weekje. zal eerst beetje eng zijn om zo in je oog te zitten,maar komt allemaal goed.
ik vind zachte lenzen fijner die hechten meer aan je oog en de kans is kleiner dat ze eruit vallen als je sport ofzo

@FLOWERBOMB_ : ik heb als ik een vuiltje in mn oog (achter mn lens, whatever) heb er echt wel last van! Dan gaat het helemaal tranen enzo en wordt het rood en dan moet ik gewoon de lens even uitdoen, spoelen met vloeistof en hoppa er weer in :slightly_smiling_face: maar volgns mij beschadigt je oog niet hoor… Behalve als je totaal niet consequent bent enzo, ja dan wel…

Ik heb nu ongeveer een maand ofzo lenzen, het is nu wel normaal :slightly_smiling_face: de eerste keer zat ik echt wel een uur ofzo bij de opticien, het wilde maar niet enzo… En toen moesten ze ook noguit! XD maar het went wel snel ja (H)