Harde dingen bij nagels.

Ja duidelijke titel, maar weet niet hoe je het noemt.
Zeg maar bij het uit einde van mijn vinger, dan naast mijn nagel. Is me fel hard ofzo ?
Ik vind maar vaag, heeft iemand dat ook ofzo ?

Ooh, dat is zo’n dwangnagel. Dat heb ik ook, en toen trok ik die er een keer uit, deed heeeel erg pijn. Toen ging het ontsteken en werd hij helemaal dik, dus niet doen!

Ik knip die altijd heel kort af, maar ik vind ze ook vreselijk irritant.

Oke, ik vind maar kansloos dat het er zit. Ik heb het erg zonet afgebeten xd. ergerde me eraan. Zit toch geen gevoel in.

het is trouwens geen dwangnagel, want het zit niet aan me nagel ofzo, maar op me vel. naast me nagel.

Oh dat is echt irritant! Ik knip het altijd.

Speel je misschien gitaar?
Want dat had ik ook, een soort doorzichtig huid bolletje ofzo :stuck_out_tongue:
Maar dat was na een paar dagen wel weg…

een dwangnagel? Nog nooit van gehoord ik bijt die er altijd af xD

Gadver… Als je dwangnagel opzoekt bij google afbeeldingen krijg je hele vieze plaatjes.

OT: Ik snap wat je bedoel, maar is dat niet om je nagels op hun plaats te houden ofzo?

Ik snap wat je bedoeld, sinds ik handcreme gebruik heb ik er echt nooit meer last van! Misschien een tip?

hé dat van die handcreme kan wel kloppen. Heb een week non stop hand creme gesmeerd ('t rook zo lekker). En nu ben ik er al even mee gestopt, en heb ik dat gekregen ofzo.

dat heb je ook als je lange nagels hebt en dan knip je ze best wel kortaf :slightly_smiling_face:
maar ik weet ook niet wat je er tegen kunt doen ofzo bijt het er ook van af x)

Je kan die harde velletjes bij je nagels ook wegkrijgen dmv een cuticle remover. Dat is een goedje met wat exfolierende ingredienten die de dode huidcellen losmaakt. Dat is beter dan wegbijten of knippen ofzo, dan kan je wondjes krijgen ;-). Ik heb er 1 van herome en weet zeker dat Trind ze ook heeft. Andere merken zou ik zo niet weten.

ik heb dat ook, als je zo’n soort van ‘sliertje’’ haha naast je nagel hebt die omhoog steekt? bij mij doet het dan altijd pijn als ik er ergens mee tegen aankom ofzo.
maar de laatste tijd heb ik het niet meer, misschien omdat ik heel vaak nagellak opdoe/eraf haal?
nouja, ik heb geen ideee.

is het niet gewoon eelt op je huid doordat je nagel er tegenaan zit? iig dat dacht ik altijd.

owh dat is normaal hoor. als het los gaat zitten en je het eraf trekt doet het vet pijn haha! ik weet niet waarom het is zo is, maar de huid rond je nagel is idd wat ‘harder’

dat is gewoon eelt…

haha oh oke, ik had het nooit, maar nu bij een paar vingers. Dus vond maar kansloos.

Je kan ook niet altijd zien dat hij aan je nagel vast zit, tenminste ik niet xd.