hard?

hoi, sorry wist geen andere titel :stuck_out_tongue:
ik heb dus al een poosje dat ik heel erg ‘hard’ ben tegenover anderen, niet zozeer als een bitch, maar het kan me niet zoveel schelen? als iemand iets over mij zegt, dan is dat zo, maar mijn vriendinnen kunnen daar weken last van hebben…

ik ben 2 jaar verliefd geweest op een jongen, en toen had ik 1 dag zoiets van ‘oh, tjah. kut’ en daarna wou ik binnen een week niks meer van hem weten.

ik snap alleen niet waardoor dit komt? want voorderest ben ik best sociaal, maar ik ben totaal niet gewend als iemand mij een compliment geeft, omdat mensen mij zien als een bitch, omdat ik best verlegen ben en dus altijd wat kortaf reageer.

over een paar weken ga ik verhuizen, en daar als het ware een ‘nieuw’ leven opbouwen, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik wat meer open word en minder verlegen? goede eerste indruk?

ik weet niet waarom hier zo’n verhaal voor nodig was, wou het denk ik ook gewoon even van me afschrijven.

Puberteit.

Dit, plus vooral wel jezelf zijn, wel wordt het gewaardeerd als je oprecht naar mensen luisterd, dus probeer dat dan ook echt te doen, jij zelf vind het ook fijn als mensen echt naar je luisteren wanneer je praat.

Tja. Als je je ervan bewust bent kom je al een heel eind. Ik heb niet echt tips, maar let er gewoon op en probeer meteen een goede eerste indruk te maken. Als je de eerste dag open en spontaan bent, blijft dat bij mensen hangen. Als je dan daarna een mindere dag hebt, blijft dat mensen minder bij, volgens mij.

En het ligt er ook heel erg aan hoe je het brengt. Ik ben zelf ook heel hard, maar ik breng het op een sarcastische manier ofzo, en blijkbaar vinden de meeste mensen dat grappig. De helft van de dingen die ik zeg meen ik vaak ook echt, maar toch denkt iedereen dat ik dan een grapje maak :’). Chill wel. Dus ja, blijf gewoon jezelf.

ik snap je ik heb precies zoiets.

probeer erop te letten maar vooral wees jezelf, als je dan toch perongeluk kortaf doet zeg tegen diegene dat je het niet zo hard bedoelde

succes

Ik herken dit en bij mij is dit vanwege een gebrek aan vertrouwen. Ik heb dit erg in de klas en ik was lief tegen mensen, maar toen ze gemeen begonnen te doen deed ik dit terug. Dit doe ik nu nog steeds terwijl iedereen heel erg aardig is geworden. Het was gewoon een dagje dat het wat minder ging in de klas en iedereen elkaar liep af te bitchen, maar ik doe dit nog steeds terug… Ik denk ook idd puberteit. Komt goed :flushed:

Uhh probeer eerst echt goed na te denken voodat je iets zegt (ik weet het ik kan het zelf ook niet zo goed)

Complimenteer je anderen wel? Zo kan je aardiger over komen.

Zeg altijd na dat je zoiets zegt sorry of ik zei het niet met opzet.

Probeer ook over je probleem te praten in RL

Probeer gewoon spontaan met mensen te praten.

Kom wat meer los bij andere mensen, ze vatten je dan beter op en passen zich sneller aan je aan.

Sorry voor dit hele gebeuren maar ik verveel me ik hoop dat je hier iets aan hebt hahah

Inderdaad; probeer jezelf wat meer open te stellen en écht te zijn wie je bent.
Ik herken dit heel erg. Was altijd het stille chagrijnige meisje. Totdat ik naar een andere klas ging, nieuwe vrienden kreeg, mezelf leerde waarderen en dus echt mezelf werd. Nu ben ik het bijna altijd vrolijke gezellige grappige meisje dat uitkomt voor haar mening.

Succes met de verhuizing!