Hard water

Hallo iedereen,

Ik zit sinds dit jaar op kamers, en in het water daar zit nogal veel kalk en is dus erg hard. Dit heeft een heel slecht effect op mijn hoofdhuid want ik heb echt vreselijk fel jeuk erop. En ook ziet mijn haar er niet meer uit. Het is dof, vol met klitten en pluizig, en dat terwijl ik altijd professionele kappersproducten gebruik. Nu wil ik geen heel jaar lang zo onuitstaanbaar haar hebben. Heeft één van jullie misschien ook dit probleem en kan mij een goede shampoo aanraden die het effect van hard water neutraliseert? Ikzelf heb niet veel gevonden op het internet.

Alvast bedankt!

Wow dat is echt niet goed! Dan is er vast iets mis met de filtering/leiding ofzo?
Ik zou het er sowieso met je huisbaas over hebben, jij hoeft toch niet in vies water te douchen!
En als je water uit de kraan pakt, is dat ook zo vies?

Het water koken en dan je haar er mee wassen… verder geen idee.

ga je vaak terug naar huis? anders zou je in het weekend daar je haar kunnen wassen zodat het lekker zacht blijft. en anders probeer met je huisbaas te praten!

Garnier fructis heeft daar een shampoo voor, het heet krachtgevende shampoo en het is tegen kalk. Mijn huisgenoot heeft die toevallig, zo kwam ik daar achter.

Btw, hij heeft deze versie: http://www.truus.nl/nl-nl/catalog/man/shampoo/elke-dag-shampoo/garnier-fructis-shampoo-pure-shine-104847.aspx

En misschien in de winkel kijken of ergens iets met PH of neutraliseren op een shampoofles staat?

Oh kijk eens aan :stuck_out_tongue: Fructis ruikt wel superlekker trouwens (A)

aan PH neutraliseren heb je niks, je hebt iets tegen kalk nodig en dan moet je dus juist een zuurdere PH nemen, die niet goed is voor je hoofd… misschien toch die antikalk gevallen proberen!

Ik zei of neutraliseren. Ik bedoel dus de zuurgraad van het haar/hoofdhuid neutraliseren. Maargoed. Ik zou die shampoo proberen :wink:

Ik heb vroeger wel eens azijn gebruikt tegen de luizen, ik was toen nog heel jong maar ik kan me herinneren dat het minder effect had op mijn haar dan ik dacht. Ik dacht dus dat het heel vettig zou worden enzo, eigenlijk stonk het alleen maar heel erg. En ik heb van mezelf redelijk droog en fijn dun haar.

hmm, azijn en conditioner erachteraan?

Azijn is gewoon goed voor je haar hoor :slightly_smiling_face: (als je bang bent dat het te agressief is, kun je het nog verdunnen met water)
Mijn haar wordt er iig super zacht van en het straalt ook veel meer!
Ik heb trouwens pijpenkrullen en ik gebruik voornamelijk rode wijnazijn

Normaal zijn er ook speciale filters voor je douchekop.