Hard to get.

Hard to get spelen is het expres proberen de ander te laten denken dat je niet zo gemakkelijk te versieren bent. Je doet aardig en leuk, je gaat op hem in, maar je doet soms ook ongeïnteresseerd en afstandelijk.

Ik las dit op internet:

Je kweekt daarmee onduidelijkheid en het geeft alleen maar afstand, wat juist niet moet gebeuren!

of

Jongens zijn jagers en willen een niet al te gemakkelijk meisje waarbij ze gelijk al hun gevoelens voor hen weten. Het kan juist interessant zijn als een meisje zich niet gelijk laat vangen.

Ik ben benieuwd wat vinden/doen jullie?

Ik vind dat er dan wat uitdaging in komt. Anders is het te makkelijk. Ik knap daar ook op af.
Als het je dan gelukt is om iemand te versieren geeft het je veel meer voldaan gevoel.

Ik denk dat je daarmee onduidelijkheid kweekt.
Maarje moet ook niet té makkelijk te krijgen zijn, maar wel duidelijk laten merken dat je interesse hebt, lijkt mij.

Ik doe het zelf ook wel een beetje, maar dat is eigenlijk omdat ik het niks vind als alles zo snel gaat. Ik wil wat tijd om na te denken over wat ik echt van die jongen wil, of ik die jongen echt zo leuk vind dat ik er eventueel iets mee zou willen beginnen. En door hard to get te spelen hou je dan toch een soort van afstand, en het geeft natuurlijk ook wel wat leuke ‘spanning’ zegmaar, hij moet er ook wel wat voor doen haha.

je moet niet tó hard to get spelen haha.
maar een beetje maakt het juist een beetje spannend vind ik.

Is toch wel een deel van mijn flirtproces hoor, haha! Nee maar je behoudt er een zekere spanning mee, je kan wat meer te weten komen over de persoon in tussentijd,… Je moet gewoon zien dat het inderdaad niet té wordt want dan heeft die na een tijd waarschijnlijk ook zoiets van “ja laat al maar zitten”.

En btw; “de jacht is leuker dan de vangst” zeggen ze toch ook wel eens… :slightly_smiling_face:

Ik ben het eens met de 2e.

Ja, als je jezelf gelijk ´overgeeft´ aan de jongen dan is het wel heel erg makkelijk. Hij moet wel moeite voor je doen…

Leuk die reacties!
Dus het komt er op neer… Niet tè hard to get spelen, dat schrikt af. Af en toe duidelijk maken dat je dus wel interesse hebt, maar niet zo makkelijk te krijgen bent.

Maar, hoe speel je dat nou echt goed? Haha.

upp voor jou !

Geen idee, ik ben zelf niet bepaald een ervaren flirtster ofzo =P.
Maar meestal doe ik dan als hij een flirterige opmerking maakt, een beetje alsof ik de bedoeling bij die opmerking niet door heb, dus gewoon een heel droog, niet-flirterig antwoord terug geven ofzo, ik weet het ook niet precies eigenlijk.

Eigenlijk letterlijk die vette zin nu :slightly_smiling_face: Je flirt met hem mee, laat merken dat je wel geinteresseerd bent. Maar je laat hem niet direct toe je te zoenen, maak af en toe een onverschillige opmerking,… Hangt er ook wel vanaf of het gaat om “een avondje” of je een relatie wilt opbouwen.

Flirttips zijn altijd zo moeilijk uit te leggen btw, is me echt al opgevallen haha! :slightly_smiling_face:

Haha ik had deze discussie toevallig.

Het beste is een combinatie. Eerst een tikkeltjes hard 2 get. Want als je heel makkelijk te krijgen bent, gaat de intresse er snel af. Maar ook niet te hard 2 get. Zoals helemaal geen intresse te tonen. Want dan kan een jongen enorm af knappen.

Een vriend van mij zei: “Als een meisje makkelijk is, is de plezier eraf. Het is fijn om een beetje te jagen, maar het is ook heel erg fijn als je gewoon feedback terug krijgt. Omdat je anders niet weet waar je aan toe bent. Dus ook langzaam aan doen met beginnen aan seks etc.”

Juist! Vooral dat feedback vinden ze belangrijk.

haha ik vind dat wel leuk. afgelopen weekend ging ik uit, was ook zo’n jongen die de hele tijd probeerde te zoenen en ik kwam dan zo dichtbij dat er echt een halve cm tussen onze monden waren en dan kuste ik hem echt NET voor we gingen zoenen hem opeens in zn nek en dan keek ik hem heel plagerig aan haha.

we hebben niet gezoend die avond, maar hij werd echt gek omdat ik telkens zo dichtbij kwam en dan hem in zn nek kuste :grinning:

Hard to get all the way.

Maar niet altijd, dat is niet goed :'3

Ik ga even ‘‘regels’’ opstellen, haha :slightly_smiling_face:

1. Niet altijd ingaan op zijn opmerkingen. (Droog reageren, erom heen draaien)
  2. Je flirt met hem mee, maakt af en toe onverschillige opmerkingen.
  3. Je smst niet gelijk binnen 2 minuten terug.
  4. Je geeft hem af en toe wel feedback.

Nog meer? :slightly_smiling_face: