Hard to get?

Ik en mijn vriendin gaan om met een vriendengroepje.
Ik weet dat iemand van die groep mij ziet zitten, en ik vind hem ook wel leuk.
Maar hoe pak je dat nou slim aan?
Want ik ben een beetje onzeker geworden door mijn vorige crush… Hij ging zeggen dat ik te stalkerig werd en hem achterna liep. Terwijl ik toen ook heel erg gelet heb op wat ik deed.
Nu ben ik bang dat het straks ook weer fout gaat. Hoe pakken jullie dat aan? Mijn vriendin zegt we moeten gewoon hard to get spelen, hun laten smsen en hun moeten ons uitnodigen, en we mogen ze pas leuk vinden als we een x gezoend hebben.

Je moet er wel om denken dat hard to get niet altijd goed is.
als de jongen constant initiatief neemt, en jij het elke keer laat afweten zodat hij elke keer weer moet beginnen
ziet hij dat op een gegeven moment ook niet meer zitten. ( ligt aan de jongen)
dus je moet af en toe ook wel toehappen.
maar ze pas leuk vinden als jullie gezoend hebben is een beetje stom, want zoenen betekend in de ogen van jongens niks, dus daar moet je het niet op gaan baseren

Ik vind hard to get onzin, hier is het zo dat als je iemand leuk vind en dat is wederzijds, dat je er allebei helemaal voor gaat.
Maar dat ligt natuurlijk ook aan de persoon waar het om gaat. Misschien houdt hij er wel van om te jagen, misschien ook niet.
Als ik jou was zou ik dan gewoon af en toe hard to get spelen, en dan opeens het initiatief nemen, dan is het lekker verrassend, en dan merk je wel waar hij beter op reageert. :slightly_smiling_face:

Waar moet ik het dan wel op gaan baseren?

^ Niet of die naar je kijkt, maar hoe hij naar je kijkt. Niet op wat hij zegt, maar op hoe hij het zegt, etc.
Je moet echt kijken hoe hij doet bij andere meisjes en bij jou. Dan merk je wel dat hij je leuk vind.

Ik vind hard to get ook onzin.
Jij gebruikt twee tegenpolen. Stalken tegenover hard to get. Er is ook een middenweg, door gewoon aardig te doen, en net zoveel aandacht aan hem te geven als hij aan jou geeft.

^Fantastisch advies. Altijd kiezen voor de middenweg.

Ik vind ‘‘hard-to-get’’ meer iets wat je bent, dan wat je even doet.
Als je een moeilijk meisje bent die graag wilt dat een jongen moeite voor d’r doet en anders hoeft ze hem niet, is hard to get. Maar wss als jij straks hard to get speelt, en hij denk daar heb ik geen zin in, heb jij er spijt van :stuck_out_tongue: